14.6.2024

Yhdellä kortilla satoja elämyksiä kotimaassa – ota Museokortti reissukaveriksi!

Museokortilla nautit kesän parhaista elämyksistä ja koet kotimaan uusin silmin. Yli 360 kohdetta ympäri maan tarjoaa loputtomasti ideoita kesään. Kuva: Vilja Harala / Museokortti

Nauti kesäpäivistä Museokortilla! Koe keskiaikaiset linnat, näyttävät puutarhat, upeat taiteilijakodit ja muut lumoavat kesäkohteet. Tutustu uutuusnäyttelyihin ja hyödynnä museoiden ja hotellien tarjoamat edut. Katso, mitä kaikkea koet Museokortilla tänä kesänä.

Museokortti on paras reissukaveri säästeliäälle kotimaanmatkailijalle. Rajaton pääsy yli 360 museoon tarjoaa nähtävää kesän jokaiselle päivälle – satoi tai paistoi.

Koe kotimaan suosikkinähtävyydet, kierrä kesän puhutuimmat näyttelyt ja löydä mökkireissujen mukavimmat pysähdyspaikat. Museokortilla saat käyttöösi myös lähes sata etua, kuten alennuksia yli 30 hotellista eri puolilta maata.

Koe kesän parhaat kohteet Museokortilla

Osta Museokortti (79 € / 73 €) museosta tai verkosta. Vuoden mittainen pääsylippu yli 360 kohteeseen tarjoaa loputtomasti nähtävää ympäri Suomen. Voit maksaa Museokortin myös kulttuurieduilla.

Osta Museokortti

Savonlinnassa sijaitseva Olavinlinna on yksi kotimaan rakastetuimmista vierailukohteista. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Koe kotimaan suosikkinähtävyydet ja löydä paikalliset helmet

Olavinlinna, Ateneum ja museoalus Pommern ovat monille tuttuja kohteita, mutta tiesitkö, että Museokortilla voit vierailla myös aidossa Vankilassa, tutustua Suomen näyttävimpiin puutarhoihin tai kurkistaa kaikkien tuntemien suomalaisten koteihin?

Koe kestosuosikit Heurekasta Turun linnaan, vieraile Kekkosen, Sibeliuksen ja muiden merkkihenkilöiden kodeissa tai opi uutta tutuista kulmista mökkipaikkakuntasi museoissa. Museot ovat myös mainioita inspiraation lähteitä: saat vinkkejä esimerkiksi puutarhanhoitoon, hyötykasvien viljelyyn ja eri aikakausien sisustustyyleihin.

Katso museovinkit kesään:

Katso kaikki museot

Kesän näyttelyissä esitellään hyperrealistisia veistoksia, surrealistista taidetta ja muotisuunnittelija Jukka Rintalan työtä. Kuvat: Tampereen taidemuseo, Kuntsin modernin taiteen museo ja Suomen käsityön museo.

Nauti kesän näyttelyistä: kotimaisia klassikoita, katutaidetta, muoti-ikoneja ja huippunimiä maailmalta

Museot ympäri Suomen esittelevät tänä kesänä kiehtovia uutuusnäyttelyitä. Ihmettele hyperrealistista taidetta Tampereella, koe graffititaiteilija EGSin utopistinen suurlähetystö Helsingissä, ihaile Jukka Rintalan luomuksia tai lähde Jyväskylään selvittämään, mitä yhteistä on Alvar Aallolla ja skeittauksella

Tunnetuista kansainvälisistä nimistä esillä on muun muassa ranskalaisen nykytaiteilijan, Jean-Michel Othonielin, töitä ja yhdysvaltalaisen valokuvaaja Gregory Crewdsonin kuvausta amerikkalaisesta keskiluokasta.

Lisää näyttelyvinkkejä kesään:

Katso kaikki näyttelyt

Tunnistatko paikan? Museokortilla saat pääsyn myös suosittujen matkailureittien, kuten Saariston rengastien nähtävyyksiin. Rengastien varrella Askaisissa sijaitseva Louhisaaren kartanolinna tunnetaan marsalkka Mannerheimin synnyinkotina. Kuva: Krista Ylinen / Museokortti

Tutustu Museokortin matkavinkkeihin ja löydä uutta koettavaa tutuista kesäkohteista

Museokortin matkavinkkien avulla löydät uusia elämyksiä kesän lähimatkoille. Tutustu sivupolkujen taideyllätyksiin, löydä idylliset kylät tai vietä unohtumaton etelänloma kotimaassa. Museokortilla saat myös alennusta yli 30 hotellista ympäri Suomen.

Museokortin matkavinkkien avulla suunnittelet kätevästi idylliset päiväretket, rennot minilomat ja pitkät reissut kotimaassa. Löydät lähes 40 valmiiksi suunniteltua kierrosta, jotka kokoavat yhteen suositut nähtävyydet, paikalliset helmet, kauniit luontokohteet ja viihtyisät majoitukset eri puolilta maata.

Katso kaikki matkavinkit

Löydä kesä-Suomen viihtyisimmät taukopaikat Museokortin reittioppaasta. Porvoossa voit jaloitella Runebergin kotimuseon vehreässä puutarhassa. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Tiedätkö, kuinka monta museota löytyy mökkimatkasi varrelta?

Museokortin reittioppaasta löydät uudet pysähdyspaikat kesän ajomatkoille. Suuntasitpa mökille, festareille tai muihin kesärientoihin, reittioppaan avulla löydät vaihtoehdot tutuille taukopaikoille. Voit myös suunnitella kotimaan kierrokset tai pyöräilyreissut oppaan avulla.

Kun kerrot Museokortin reittioppaalle matkasuunnitelmasi, näet kartalta kaikki museot reittisi varrelta. Museot ovat mukavia pysähdyspaikkoja pitkille ajomatkoille: jaloittele näyttelyissä, nauti ravintoloiden ja kahviloiden tarjonnasta ja löydä tuliaiset museokaupoista.

Kokeile reittiopasta

Muista hyödyntää etusi kesän reissuilla. Museokortti-eduista löydät viihtyisimmät majoitukset, museokahviloiden ja -ravintoloiden tarjoukset ja alennuksia museokauppojen laadukkaista tuotteista. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Museokortti on muutakin kuin pääsylippu – saat myös etuja hotelleista ja museoista

Museokortti on paitsi pääsylippu 360 kohteeseen, myös kulttuurin ystävän etukortti. Tälläkin hetkellä käytössäsi on lähes sata museoiden ja kumppaniemme tarjoamaa etua.

Etsitpä kaupunkihotellia, mökkiä tai idyllistä kartanoa, yli 30 hotelliedun joukosta löydät itsellesi sopivan majoituskohteen. Myös monet museot tarjoavat etuja museokorttilaisille. Vietä virkistävä tauko museoiden kahviloissa ja ravintoloissa, löydä tuliaiset etuhintaan museokaupoista tai ota enemmän irti museovierailuistasi opastuksilla ja tapahtumissa.

Katso kaikki edut

Lue lisää hotellieduista:

Museokortti on kesän paras reissukaveri

Osta Museokortti (79 € / 73 €) museosta tai verkosta. Poikkea museoissa kesäreissuilla ja nauti kotimaan kohteista Ahvenanmaalta Inariin. Vieraile suosikeissa, kokeile uutuuksia ja ylläty elämyksistä – Museokortti tuo yli 360 lomaideaa kesään.

Osta Museokortti