21.11.2019

Museoiden joulumyyjäisissä ja joulutoreilla pääsee tekemään joululahjalöytöjä tai vain nauttimaan joulutunnelmasta.

Suuntaa viikonloppuna museoiden tunnelmallisiin joulumyyjäisiin – museoissa luvassa joulutapahtumia aina jouluun asti

Ota varaslähtö jouluun ja tunnelmoi joulua museoiden tapahtumissa. Tulevana viikonloppuna (22.–24.11.) museoissa järjestetään vuoden ensimmäiset joulumyyjäiset, joissa pääsee virittäytymään joulutunnelmaan.

Etsitkö uniikkeja joululahjoja vai haluatko virittäytyä joulutunnelmaan? Museoiden joulunavaustapahtumissa pääsee nauttimaan joulun tunnelmasta sekä tekemään joululahjalöytöjä. Museoiden joulumyyjäisiä ja muita joulutapahtumia järjestetään tulevasta viikonlopusta alkaen aina joulukuun loppuun asti. Kokosimme vinkit museoiden tuleviin joulunavauksiin sekä joulutoreihin ja -myyjäisiin.

Piipahda tulevana viikonloppuna museossa tunnelmoimassa joulua

Virittäydy joulutunnelmaan Kansallismuseon perinteisissä joulumyyjäisissä

Kansallismuseon joulumyyjäisiin kokoontuu jälleen 20 museokauppaa ympäri Suomen. Museokauppojen joulumyyjäisissä, Kansallismuseon keskihallissa, on myynnissä paitsi museoiden museokauppatuotteita omine erikoisuuksineen, myös ihania joulusesongin tuotteita. Vapaa pääsy joulumyyjäisiin, ja Museokortilla museon näyttelyihin.
Kansallismuseo, Helsinki
23.11.2019, kello 11–17

Kuuntele kuorojen jouluisia säveliä tunnelmallisessa Ateneumissa

Ateneum kutsuu kuuntelemaan kuoromusiikkia museon juhlavaan pääportaikkoon. Kuorot esiintyvät tasatunnein klo 11–15 ja esittävät monenlaista joulun aikaan liittyvää ohjelmistoa. Myös yleisössä pääsee laulamaan tuttuja joululauluja. Ateneumin museokaupassa voi tehdä jouluostoksia, kuten aineettomia elämyslahjoja. Vapaa pääsy pääportaikkoon ja sisäpihalle, ja Museokortilla museon näyttelyihin.
Joulu soi Ateneumissa
Ateneumin taidemuseo, Helsinki
23.–24.11.2019, kello 10–17

Poikkea suositussa Xmas Design Market -tapahtumassa WeeGeessä

Helsinki Design Weekin ja Näyttelykeskus WeeGeen tapahtuma Xmas Design Market Espoossa tarjoaa kymmenien designin ja muodin ammattilaisten inspiroivimpia lahjaideoita. Joulunajan designtapahtumassa pääset tapaamaan muotoilijoita sekä tekemään jouluostoksia. Tapahtuma kerää yhteen kaiken kaikkiaan 50 designyritystä ja muotoilijaa tuotteineen.
Xmas Design Market WeeGee
Näyttelykeskus Weegee, Espoo
23.–24.11.2019, kello 11–17

Tunnelmoi joulua Lääninkivalteri Aschanin talon joulunavauksessa

Lääninkivalteri Aschanin talo on viritetty joulutunnelmaan. 1700-luvun lopun jouluateria on katettu, keittiössä leivotaan sahramipullaa, ja koko talo on valaistu kynttilöin. Väentuvassa Heinolan kirkonkylän Martat tarjoavat jouluisia herkkuja.
Joulunavaus
Lääninkivalteri Aschanin talo, Heinola
23.11.2019, kello 11–14

Koe Suomen käsityön museon museokaupan joulunavaus

Museokaupan joulunavauksessa pääsee tapaamaan laukkujen ja asusteiden valmistajaa. Savonlinnalainen RunoDesign-yrityksen muotoilija Mervi Pesonen esittelee suomalaisesta tekstiiliperinteestä inspiraationsa saaneita tuotteita Suomen käsityön museossa. RunoDesignin laukut, huivit ja asusteet ovat osa museon Ikkunagallerian joulunäyttelyä Muutakin kuin piparia.
Museokaupan joulunavaus
Suomen käsityön museo, Jyväskylä
22.11.2019, kello 14-17

Tee joululahjalöytöjä Tornionlaakson maakuntamuseon jouluoutletista

Tornionlaakson maakuntamuseo toivottaa tervetulleeksi etsimään joululahjoja. Museon jouluoutlet-tapahtumassa on tarjolla muun muassa kirjauutuuksia sekä löytöjä museokaupan varastosta!
Jouluoutlet
Tornionlaakson maakuntamuseo, Tornio
23.-24.11.2019, kello 11–15

Marraskuun viimeisenä viikonloppuna luvassa lisää museoiden joulumyyjäisiä ja joulutoreja

Nauti joulutunnelmasta maatalousmuseon joulumyyjäisissä

Suomen maatalousmuseo Sarka järjestää perinteiset joulumyyjäiset jälleen. Tarjolla on monipuolisesti käsityötuotteita ja jouluherkkuja, joten myyjäisistä löydät niin tunnelmalliset joulukoristeet omaan kotiin kuin joululahjat annettavaksi läheisillekin. Myynnissä on muun muassa villasukkia, himmeleitä, havukransseja, lasikoristeita, keramiikkaa, nahkatuotteita, nukenvaatteita, piparkakkutaloja, piirakoita ja paljon muuta.
Suomen maatalousmuseo Sarka, Loimaa
1.12.2019, kello 12–16

Anna lahjaksi uniikkeja joululahjoja TOKYOn joulumyyjäisistä Kiasmasta

Kolmipäiväiset TOKYOn joulumyyjäiset Kiasmassa tarjoavat yli sata pöytää täynnä upeaa taidetta ja designia Aalto-yliopiston taiteen ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijoilta.Näistä nuorten taiteen opiskelijoiden järjestämistä vuosittaisista joulumyyjäisistä löydät uniikkeja lahjaideoita. Museokorttilaisille etu myyjäisten aikaan lauantaina ja sunnuntaina: museokorttilaisen kaveri puoleen hintaan Kiasman näyttelyihin!
Nykytaiteen museo Kiasma, Helsinki
29.–1.12.2019

Suuntaa joulutorille ostamaan käsitöitä, leivonnaisia ja koruja

Riihimäellä Suomen lasimuseon ja Metsästysmuseon yhteiseltä joulutorilta saa jouluksi kotiin muun muassa perinteisiä lasisia joulukoristeita, kynttilöitä, kransseja, havutöitä, jätkänkynttilöitä, huopatöitä ja takorautaa sekä koruja kierrätysmateriaaleista.
Joulutori
Suomen lasimuseo & Suomen Metsästysmuseo, Riihimäki
30.11.2019, kello 10–15

Koe perinteiset joulumarkkinat Hvitträskin museossa

Tunnelmallisen Hvitträskin museon joulumarkkinat Kirkkonummella tarjoavat joulumieltä koko perheelle. Suosituilla joulumarkkinoilla on myynnissä perinteisiä myyjäistuotteita, kuten joulukoristeita, lahjatavaroita ja taidokkaita käsitöitä.
Joulumarkkinat
Hvitträskin museo, Kirkkonummi
30.11.–1.12.2019, kello 11–17

Pidä myös mielessä nämä joulukuun tulevat joulumyyjäiset