9.5.2021

Kuvaaja: Paola Suhonen

Mira Luoti: "Tarvitsen kulttuuria elääkseni ja voidakseni hyvin"

Museokortti ja MIELI ry kysyivät tunnetuilta suomalaisilta, mitä taide, kulttuuri ja museot heille merkitsevät. Artisti Mira Luoti ammentaa kulttuurista niin arkeen kuin oman taiteensa tekemiseenkin.

Artisti Mira Luodille kulttuuri on osa omaa persoonaa, josta hän ammentaa myös työhänsä.

– Ilman kulttuuria mä en voisi olla se ihminen, joka nyt olen. Mä tarvitsen sitä elääkseni ja hengittääkseni ja voidakseni hyvin.

Luoti käy museoissa ja saa näyttelyistä inspiraatiota omaan työhönsä musiikin parissa.

– Museoissa käynti antaa mulle ja mun mielelle inspiraatiota, kokemuksia ja taas työkaluja tehdä omaa taidetta.

Katso Miran video

Vuonna 2021 järjestetty Museokortin ja MIELI ry:n Hyvinvointia kulttuurista -kampanja muistutti meitä kaikkia kulttuurin vaikutuksista mielen hyvinvointiin ja jaksamiseen.

MIELI ry:n Kriisipuhelin: 09 2525 0111

Tarvitsetko tukea tai apua? Kri­isi­pu­he­lin tarjoaa kes­kus­te­lua­pua nu­me­ros­sa 09 2525 0111. Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa. Lue lisää MIELI ry:n sivuilta >