9.5.2021

Marko Keränen: ”Mun sielu ja mieli voi paremmin, kun saan nauttia kulttuurista ja taiteesta!"

Museokortti ja MIELI ry kysyivät tunnetuilta suomalaisilta, mitä taide, kulttuuri ja museot heille merkitsevät. Tanssija ja koreografi Marko Keräselle kulttuuri ja taide on sielunruokaa, joka saa voimaan paremmin.

Tanssija, tanssin opettaja ja koreografi Marko Keränen kokee voimakkaasti taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutukset.

– Mun sielu ja mieli voi yksinkertaisesti paljon paremmin, kun ne saa nauttia kulttuurista ja taiteesta.

Museovierailut avaavat Keräselle ovet johonkin, mihin muuten ei pääsisi.

– Museot ja muut kulttuurilaitoikset tarjoavat mahtavan areenan sellaiselle positiiviselle eskapismille. Sieltä voi matkustaa aika mielettömiin maailmoihin! Nähdään siellä!

Vuonna 2021 järjestetty Museokortin ja MIELI ry:n Hyvinvointia kulttuurista -kampanja muistutti meitä kaikkia kulttuurin vaikutuksista mielen hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Valtakunnallinen kriisipuhelin: 09 2525 0111

Tarvitsetko tukea tai apua?
Kri­isi­pu­he­lin tarjoaa kes­kus­te­lua­pua nu­me­ros­sa 09 2525 0111. Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa.