31.10.2019

Helsinkiläiset Pia ja Ari Wan ovat olleet Museokortin omistajia jo vuodesta 2015 alkaen. Isänpäivälahjaksi kortin saanut Ari kertoo nauttineensa lahjastaan.

Museokortin isänpäivälahjaksi saaneet isät kertovat: ”Todella mieluisa lahja – olen käyttänyt korttiani paljon!"

Kysyimme Museokortti-isänpäivälahjan saaneilta isiltä, mitä mieltä he ovat saamastaan lahjasta. Aineeton elämyslahja osoittautui loistavaksi lahjaideaksi, johon isät olivat enemmän kuin tyytyväisiä. Museokortti toi myös yhteisen museoharrastuksen kumppanin kanssa.

Helsinkiläinen Ari Wan sai Museokortin isänpäivälahjaksi tyttäreltään kolme vuotta sitten.

– Museokortti oli todella mieluisa lahja, ja olen käyttänyt korttiani erittäin paljon, lahjaansa tyytyväinen Ari kertoo.

Lahjan antanut tytär kertoo museoiden olevan äidin ja isän yhteinen harrastus. Ari ja hänen vaimonsa Pia Wan ovat olleet kortin omistajia Museokortti-historian alusta alkaen. Museokortti onkin hyvä lahja riippumatta siitä, onko lahjansaajalla jo Museokortti – voimassaolon jatkaminen ilahduttaa aina.

– Minulla oli Museokortti jo entuudestaan, sillä ostimme vaimoni kanssa ensimmäiset korttimme yhdessä kesällä 2015. Käyn museoissa sekä itsekseni että yhdessä vaimon kanssa.

Museokortti-aktiivit Pia ja Ari Wan tekivät viime kesänä museoreissun Maarianhaminaan, jossa he vierailivat Merenkulkumuseossa ja Museolaiva Pommernissa.

Ari ja Pia Wan ovat aktiivisia Museokortin käyttäjiä, jotka ovat hyödyntäneet Museokortin 300 kohteen tarjonnan matkustamalla kotipaikkakunnaltaan Helsingistä tutustumaan myös muiden paikkakuntien museotarjontaan.

– Ensimmäisistä Museokorteista lähtien meillä on aina ollut voimassa olevat kortit, joita olemme käyttäneet mielestämme erittäin aktiivisesti. Museokorttilaisena minulle on kertynyt museokäyntejä jo noin 160. Museokortit ovat toimineet meillä myös eräänlaisina matkakortteina, sillä olemme vierailleet Suomessa 20 eri paikkakunnalla museoissa, Pia kertoo hänen ja miehensä yhteisestä ajasta Museokortti-harrastuksen parissa.

Museoita harrastavalle pariskunnalle Museokortti on lisännyt kotimaanmatkustelua ja kotimaan museohelmiin tutustumista.

– Museoissa käyminen on aina ollut meille yhteinen harrastus, mutta Museokortti on lisännyt kotimaan museokäyntejä huomattavasti, ja kortin ansiosta muiden paikkakuntien museotarjontaan on alkanut kiinnittää aiempaa enemmän huomiota, Pia kertoo.

Museokortti on tutkitusti muuttanut museoiden käyttökulttuuria mahdollistaen museoon poikkeamiset ja piipahtamiset, kun siltä tuntuu. Myös lahjaksi kortin saanut Ari on kokenut museoissa käymisen helpottuneen.

– Museokortti on erinomainen idea. Museoissa käyminen on kortin myötä helpottunut, ja hyvän näyttelyn saatan mennä katsomaan uudelleenkin. Museokortti mahdollistaa nopean piipahtamisen museoon, Ari tiivistää Museokortin hänelle tuovan annin.

Museokortti-lahja voi tuoda lisää myös yhteistä aikaa läheisten kanssa. Museokäyntiin on mukava yhdistää herkutteluhetki museokahvilassa.

Aineeton Museokortti-lahja toi uuden yhteisen harrastuksen

Myös turenkilaiset Sari ja Pekka Poutanen ovat aloittamassa yhteistä Museokortti-harrastusta. Sari osti miehelleen isänpäivälahjaksi Museokortin. Lisäksi hän osti kortin itselleen, jotta he voivat vierailla yhdessä museoissa.

– Ostin miehelleni Museokortin lahjaksi tulevaa isänpäivää ajatellen. Museokortti on loistava! Ei turhaa tavaraa, varsinkaan miehelleni, joka sitä ei tarvitse. Museokortti on aineeton lahja, josta voi nauttia ympäri Suomen ja milloin vaan. Se tuo elämyksiä, kokemuksia, ajatuksia, iloa, valoa ja väriä elämään! Museokortti-isänpäivälahjan miehelleen antanut Sari hehkuttaa lahjaideaa.

Isänpäivä on vasta tulossa, mutta Pekka tietää jo saavansa Museokortin lahjaksi, ja on lahjaansa tyytyväinen.

–Museokortti on hyvä idea. Ei turhaa tavaraa, ja se on aina mukana rahapussissa, jos vaikka tulee ex tempore -ajatus mennä museoon, lahjaansa odottava Pekka kertoo.

Pekka uskoo museokäyntiensä lisääntyvän Museokortin myötä. Uusien Museokorttiensa kanssa Sari ja Pekka aikovat ensimmäiseksi suunnata Tampereelle Muumimuseoon ja Vapriikkiin.

Lue lisää, miksi Museokortti on loistava lahja isälle >

Museokortin kanssa on helppo viettää laatuaikaa perheen kanssa. Kuva: Kesän 2019 Isä ja lapset museoiden kulisseissa -seikkailulta.

Hyödynnä isänpäivätarjous: anna isälle lahjaksi museoelämyksiä 14 kuukaudeksi!

ISÄNPÄIVÄN ERIKOISTARJOUS: Kaikki ma 28.10.–su 10.11. välillä verkkokaupastamme lahjaksi ostetut Museokortit (69€) ovat voimassa 12+2kk ensimmäisestä museokäynnistä alkaen.

Näin hyödynnät erikoistarjouksen valitsemalla verkkokaupassamme vaihtoehton ”lahjaksi”. Sähköpostitse ja tekstiviestitse saapuva digilahja ehtii perille aina: toimitusajan ja -päivän valitset itse.

Museokortti on hyvä lahja riippumatta siitä, onko isällä jo Museokortti – ilahduta isää voimassaolon jatkamisella! Hän voi yhdistää uuden kortin voimassaoloajan aiemmin hankittuun korttiin, jonka viimeinen voimassaolopäivä siirtyy tällöin 14kk eteenpäin.

Erikoistarjous koskee ainoastaan Museokortin verkkokaupasta ostettavia lahjoja.

Osta Museokortti isälle ja hyödynnä tarjous >

Museokortilla isä saa unohtumattomia elämyksiä lukemattomien eri teemojen parissa – tarjolla on niin monipuolisia taidemuseoita kuin myös kiehtovia erikoismuseoita. Kuva: Ella Karttunen.