3.5.2021

10 syytä, miksi Museokortti on loistava lahjaidea äidille

Yhteinen museoharrastus on hauska tapa viettää aikaa läheisten kanssa. Museokortti-museoita on yli 300, joten tekemistä riittää koko vuodeksi!

Muista äitiä Museokortilla äitienpäivänä 9. toukokuuta. Museokortti on aineeton lahja, joka ilahduttaa vuoden ajan tarjoten kulttuurielämyksiä arkeen.

Mitä lahjaksi äidille, jolta ei puutu mitään? Yhteinen aika lienee jokaisen äidin lahjatoive. Lisäksi hyvä äitienpäivälahja viihdyttää pitkään, mutta ei kerrytä liiallisen tavaran määrää. Ilahduta äitiä vuoden mittaisella kulttuurimatkalla eli Museokortilla! Tällä aineettomalla lahjalla pääsee kerryttämään ainutlaatuisia museoelämyksiä.

10 syytä, miksi Museokortti ilahduttaisi äitiä

1. Laatuaikaa yhdessä äidin kanssa museoita kierrellen

Museoihin on helppo mennä viettämään aikaa. Mitä jos aloittaisitte uuden kulttuuriharrastuksen äidin kanssa ja kävisitte vaikkapa kerran kuussa katsomassa tuoreen näyttelyn?

2. Hyvinvointia äidille kulttuurikokemuksien muodossa

Taiteella ja kulttuurisella toiminnalla on tutkimuksissa havaittu olevan positiivinen yhteys terveyteen, elämänlaatuun ja onnellisuuteen. Kulttuurikokemukset voivat myös lieventää stressiä. Pitkän työviikon jälkeen rentoutuminen taiteen äärellä voi auttaa äitiä palautumisessa.

3. Yli 300 museoelämyksen kirjo tarjolla – kohteita Ahvenanmaalta Inariin

Museokortti-kohteita on lähes 300 ja näyttelyt vaihtuvat jatkuvasti. Kiertämällä museoita voi yllättyä ja löytää uusia suosikkimuseoita. Museokortin kanssa voitte lähteä yhdessä vaikkapa viikonloppuseikkailulle kotimuseoihin!

4. Museokortti on paljon muutakin kuin pääsylippu näyttelyihin

Museokortin omistajille on tarjolla myös paljon tapahtumia, kuten klubeja tai bussimatkoja museoihin. Museot tarjoavat korttilaisille myös vaihtuvia etuja, kuten viinimaisteluopastuksia tai tarjouslippuja Finnkinon oopperanäytöksiin. Vai kiinnostaisiko äitiäsi tarina teosten takana taiteilijatapaamissa?

5. Lahja, joka ilahduttaa äitiä pitkään

Museokortti-lahjan saanut äiti pääsee vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle. Kortti kokemuksineen muistuttaa lahjan antajasta aina seuraavaan äitienpäivään asti, jolloin äidin museomatkaa voi jatkaa uusimalla sen. Kuinka monta näyttelyä äiti ehtiikään nähdä 365 päivässä?

6. Museokortti-lahjan saa heti käyttöön

Digilahjana annetun Museokortin saa heti käyttöön. Digilahja ehtii perille aina: päivämäärän valitset itse ja voit ajastaa lahjan saapumaan vaikkapa äitienpäivän brunssin yhteyteen. Voimassaoloaika alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä, joten kortti ei kulu ennen käyttöä.

7. Hyvä lahja riippumatta siitä, onko äidillä jo Museokortti

Voimassaoloajan voi yhdistää mahdolliseen olemassa olevaan korttiin, jolloin sen viimeinen voimassaolopäivä siirtyy 12 kuukaudella eteenpäin. Onko äiti ollut jo pitkään aktiivinen museokävijä? Hän voisi ilahtua Museokorttinsa voimassaolon jatkamisesta.

8. Äidille aineeton elämyslahja, joka ei kerrytä turhaa tavaraa

Museokortilla nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan tai vaikkapa jääkiekon ystäville. Äidille ei kerry kaappeihin turhaa tavaraa, vaan museoelämyksiä ja ainutlaatuisia muistoja.

9. Museokortin omistajat suosittelevat ja pitävät hyvänä lahjaideana

Museokorttilaiset ovat huipputyytyväisiä: esimerkiksi Facebook-arvioissa asiakkaat ovat antaneet Museokortille arvosanan 4,9 asteikolla yhdestä viiteen. Myös tuoreen asiakaskyselyn mukaan 98 prosenttia vastanneista pitää Museokorttia hyvänä lahjaideana.

10. Museossa voi vain poiketa – kaikkea ei tarvitse kokea kerralla

Museokortin myötä kynnys museoon on tutkitusti madaltunut, ja piipahtamiset ovat lisääntyneet. Museokortin kanssa koko näyttelyyn ei tarvitse tutustua kerralla, ja suosikkinäyttelyt voi halutessaan kiertää useampaan kertaa.

Taiteella ja kulttuurilla on useissa tutkimuksissa havaittu olevan positiivinen yhteys terveyteen, elämänlaatuun ja onnellisuuteen.

Museokortti sopii lahjaksi äidille, enolle ja hääparille – hyödynnä tarjous kesän juhliin!

Museokortti tarjoaa nähtävää kenelle tahansa ja toimii kaikkialla Suomessa. Museokortti-museoita on yli 300, Ahvenanmaalta Inariin. Pelkästään pääkaupunkiseudulta löytyy yli 50 Museokortti-kohdetta.

Äitienpäivätarjouksena Museokortin saa digilahjana verkkokaupastamme vain 64 eurolla (norm. 72€) . Tarjous voimassa äitienpäiväsunnuntaihin 9.5. asti.

Osta lahja nyt! >>