12.2.2019

Museokierroksella on hauskempaa kaksin – vie ystävä museoon 14.2.

Kymmenet Museokortti-museot juhlistavat ystävänpäivää erilaisilla tapahtumilla ja oheisohjelmalla. Moniin museoihin pääsee ystävänpäivänä kaksi yhden hinnalla. Kokosimme vinkit ystävänpäivän tapahtumiin Museokortti-kohteissa.

Helsinki / Ystävänpäivä Tekniikan museossa

Tekniikan museo juhlistaa ystävänpäivää esittämällä Insinööriliiton 100-vuotisjuhlaelokuvan. Noin puolen tunnin mittainen dokumenttielokuva valottaa Insinöörihistorian keskeisiä teemoja ja pohtii insinööriprofession tulevaisuutta. Elokuvanäytöksen ohella museossa on koko päivän tarjolla omatoimityöpaja, jossa pääsee tutkimaan kolmiorakenteita askartelemalla lystikkäitä paperitoukkia ja mittailemaan lentämiseen tarvittavia ominaisuuksia paperihelikoptereita taittelemalla. Vapaa pääsy!

Vantaa / Rakkaudesta ilmailuun - Ystävänpäivä Ilmailumuseolla

lmailumuseossa vietetään ystävänpäivää Rakkaudesta ilmailuun -teemalla. Museoon pääsee kaksi yhden hinnalla koko päivän. Ohjelmassa on Rakkaudesta ilmailuun -teemaopastus klo 17:30 ja pyrähdyksiä Piper Aztec -simulaattorilla tarjoushintaan 20 €/30 min klo 16-20 välillä. Lisäksi kuvausmahdollisuus lennokkaan rekvisiitan kanssa ja omatoimista askartelua.

Espoo / Näyttelykeskus WeeGee

Katse horisontissa -näyttely avautuu ystävänpäivänä KAMUssa. Näyttely kertoo merellisen Espoon muutoksista elinkeinojen, vapaa-ajanvieton ja luonnon näkökulmasta. Kellomuseon vieras kultaseppä ja muotoilija Assi Arnimaa kertoo klo 17 omasta työstään timantti- ja hopeakorujen parissa Kultakeskuksella. Kävijät voivat kysyä korujen suunnittelusta ja sovittaa sormuksia virtuaalisovelluksella. Vapaa pääsy!

Tuusula / Ystävänpäivän rakkausrunotyöpaja Erkkolassa

Erkkolassa luetaan ja kirjoitetaan rakkausrunoja. Työpajaan voi tulla lukemaan J. H. Erkon ja Erkkolan vuoden 2019 ensimmäisen näyttelyn taiteilijan Heli Laaksosen runoja sekä kirjoittamaan oman rakkausrunon tai askartelemaan sydämen muotoisen origamikirjanmerkin kierrätysmateriaalista.

Hyvinkää / Ystävänpäivä Suomen Rautatiemuseossa

Ystävänpäivän kunniaksi Suomen Rautatiemuseoon pääsee kaksi kävijää yhden hinnalla sisään. Päivän ohjelmassa on ystävänpäiväopastus klo 13. Museo on avoinna 14.2. klo 12-15.

Tampere / Tuo toveri Lenin-museoon!

Ystävänpäivänä 14.2. museokortin omistaja voi tuoda ystävän mukanaan ilmaiseksi Lenin-museoon!

Tampere / Ystävänpäivä Vapriikissa

Kaksin aina kaunihimpi! Ystävänpäivänä Vapriikki hemmottelee kaikkia ystäviä. Kaksi ystävää yhden hinnalla museoon.

Turku / Sibelius-museo

Vieraile näyttelyissämme yhdessä ystävän kanssa 14.2. Sisäänpääsy ystävänpäivänä kahdelle yhden hinnalla + livemusiikkia konserttisalissa klo 15 Turun konservatorion yhteistyöprojektissa Musiikkia museossa.

Salon elektroniikkamuseo / Ystävänpäivä

Ystävänpäivänä, torstaina 14.2 elektroniikkamuseoon pääsee sisään kaksi yhden hinnalla.

Katso kaikki ystävänpäivän tapahtumat tästä.