9.5.2021

Manuela Bosco: "Kulttuurin avulla päästään sinne, minne ei muuten oo pääsyä"

Museokortti ja MIELI ry kysyivät tunnetuilta suomalaisilta, mitä taide, kulttuuri ja museot heille merkitsevät. Manuela Bosco pohtii suhdettaan kulttuuriin ja toteaa sen olevan ovi tuntemattomaan.

Entinen yleisurheilija Manuela Bosco toimii nykyään kuvataiteilijana ja on lisäksi näyttelijä ja kirjailija. Bosco pohtii suhdettaan kulttuuriin ja näkee sen asiana, jonka kautta maailman voi kokea uusin silmin.

– Miksi taide on tärkeää? Tai kirjat? Tai elokuvat? Miksi piirtäminen on tärkeää tai näytelmät? Tai tanssiminen? Miksi veistokset ovat tärkeitä? Tai sirkus? Miksi musiikki on tärkeää? Mulle siksi, että kulttuurin avulla päästään sinne, minne ei muuten oo pääsyä. Ja se jos mikä on tärkeää!

Katso Manuela Boscon video

Vuonna 2021 järjestetty Museokortin ja MIELI ry:n Hyvinvointia kulttuurista -kampanja muistutti meitä kaikkia kulttuurin vaikutuksista mielen hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Valtakunnallinen kriisipuhelin: 09 2525 0111

Tarvitsetko tukea tai apua? Kri­isi­pu­he­lin tarjoaa kes­kus­te­lua­pua nu­me­ros­sa 09 2525 0111. Kriisipuhelin päivystää 24 tuntia vuorokaudessa.