Asiakaspalvelussamme on juuri nyt ruuhkaa, vastauksen saaminen voi kestää tavallista pidempään Lue lisää

26.3.2021

HAKU PÄÄTTYNYT: Museokortti etsii asiakaspalvelijaa vanhempainvapaan sijaiseksi

Etsimme asiakaspalvelijaksemme innokasta tekijää, jonka tehtävänä on pitää Museokortin kuluttaja-asiakkaat tyytyväisinä. Kesälomien ja vanhempainvapaan sijaisuus alkaa 15. kesäkuuta 2021 ja jatkuu 5. kesäkuuta 2022 saakka. Sijaisuuden päätyttyäkin töitä on todennäköisesti tarjolla ainakin tuntityösopimuksella.

HAKUAIKA ON PÄÄTTYNYT SU 11. HUHTIKUUTA. KIITOS JOKAISELLE!



Asiakaspalvelijamme tehtävänä on hoitaa kuluttaja- sekä yhteisöasiakkaiden asiakaspalvelua. Hän ratkaisee asiakkaiden ongelmia, auttaa heitä käyttämään Museokorttiaan ja nauttimaan vuoden mittaisesta kulttuurimatkasta.

Asiakaspalvelija pääsee lisäksi tuomaan kuluttaja-asiakkaiden näkökulman kehitysprojekteihin ja osallistumaan palvelumuotoiluun. Hän raportoi verkkopalveluiden vikatilanteista ja vastaa esimerkiksi käyttöohjeiden sekä verkkokaupan tekstien päivittämisestä.

”Tämä on Suomen paras asiakaspalvelutehtävä! Asiakkaamme ovat fiksuja ja Museokortti tuotteena mielenkiintoinen”, kuvailee asiakaskoordinaattori Jussi Kilpinen.

Käytännössä asiakaspalvelijan arki koostuu viestimisestä ja erilaisten kuluttaja-asiakkaiden ongelmien ratkaisusta: sähköpostilla, asiakaspalvelupuhelimessa ja keskustelualustoilla asiakkaiden kanssa, Slack-alustalla koodareiden kanssa. Kiinteä osa työtä teknisten järjestelmien käyttäminen ja yllättäviinkin tilanteisiin reagoiminen.

Oletko sinä uusi asiakaspalvelijamme?

  • Toivomme sinulta nopeita hoksottimia, vahvaa sosiaalista pelisilmää ja huumorintajua.
  • Olet kärsivällinen ja myönteinen asiakaspalvelija, joka osaa huomioida toisen ihmisen näkökulman ja tarpeet. Sinulla on näyttöjä asiakaspalvelutehtävien hoitamisesta.
  • Otteesi työntekoon on joustava ja ripeä. Osaat keskittyä oleelliseen ja hallita kokonaisuuksia.
  • Viestit sujuvasti kirjallisesti ja suullisesti, etkä pelkää puhelimessa puhumista.
  • Edellytämme erinomaisia yhteistyötaitoja ja kykyä oma-aloitteiseen, vastuulliseen työskentelyyn sekä kykyä omaksua digitaalisten järjestelmien ja ohjelmistojen käyttö nopeasti.
  • Ymmärrät museoiden toimintaa ja kulttuurialaa. Siedät rutiineita. Pystyt kommunikoimaan sujuvasti englanniksi. Ruotsinkielentaitoa pidämme plussana.
  • Kokemus asiakaspalvelusta sekä verkkokaupan ja digitaalisten maksamisen tapojen parissa työskentelystä on hyödyksi.

Tarjoamme ainutlaatuisen tilaisuuden osallistua Suomen kiinnostavimman kulttuurituotteen rakentamiseen mukavassa, start up -henkisessä työyhteisössä. Työsuhde Suomen museoliitto ry:n kokonaan omistaman FMA Creations Oy:n palveluksessa on kokopäiväinen ja kuukausipalkka 2 600 euroa.

Täytä hakemuksesi viimeistään su 11.4.2021 osoitteessa https://fi.surveymonkey.com/r/HMRR8TP. CV:n, työnäytteitä ja muuta oleelliseksi katsomaasi voit liittää mukaan linkkeinä tai pdf-tiedostoina.

Koronatilanteen vuoksi työskentelemme tällä hetkellä kokonaan etänä, joten työhaastettelut järjestetään Teams-tapaamisina. Myös jatkossa etätyömahdollisuudet ovat todella joustavat, mutta fyysinenkin läsnäolo on tehtävän hoitamisessa ajoittain tarpeellista. FMA Creations Oy:n toimitilat sijaitsevat Fredrikinkadulla Helsingin keskustassa.



LISÄTIETOJA:
Voit tiedustella lisätietoja alla olevalla kommenttipalstalla. Huomaathan, että kommenttisi ja vastaukset näkyvät julkisesti kaikille.

Kerro tästä myös ystävillesi!




Museokortti

Saimme asiakaspalvelijaksi yhteensä 257 hakemusta erilaisilta hyviltä ja monipuolisilta ihmisiltä.

Tänään rekryprosessi saatiin päätökseen ja tehtävään on valittu henkilö. Odottavan aika on pitkä — pahoittelut, että ilmoittaminen kesti näin kauan.

Kiitos vielä kerran jokaisella paikkaa hakeneelle.

Karo

Hei! Onko haastattelukutsuja vielä lähetetty? :)

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä! Kutsut on lähetetty. 257 toinen toistaan paremman hakijan joukosta haastattelimme 5 — valintaprosessi oli paitsi haastava, myös kesken.

Museokortt

Hakuaika päättyi sunnuntaina 11. huhtikuuta. Saimme noin 250 hakemusta, joita käymme parhaillamme läpi. Suurkiitos jokaiselle!

Vastaamme kaikille, mutta juuri tällä hetkellä pyydämme kärsivällisyyttä. Haastettelukutsujen ym. lähettämisessä kestää vielä hetki.

Tuula

Hei

Vositteko esimerkinomaisesti kuvailla, minkälaisia ovat muut hakijan oleelliseksi katsomat liitteet? Ja mikä on teidän mielestä kohtuullinen määrä muita liitteitä?

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä!

Näitä voi tarvittaessa olla 1-3 kpl. Yleensä nämä ovat näytteitä tai esimerkkejä aikaisemmista töistä ja projekteista. Jos hakija on esimerkiksi tehnyt aikaisemmassa työpaikassa vaikkapa suunnitelman asiakaspalvelun kehittämisestä niin tässä voi kertoa siitä lisää.

Larissa

Hei!

Mainitsette, että etätyömahdollisuudet ovat hyvät ja työtä tehdään tällä hetkellä kokonaan etänä. Pohdinkin, että onko työtä siis mahdollista tehdä mistä päin Suomea tahansa tai ulkomailta käsin? Jos esimerkiksi sovitaan etukäteen ajat, jolloin toimistolla työskentely olisi tarpeen. Kiitos jo etukäteen!

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä!

Lähtökohtaisesti työtä voi tehdä mistä vain, mutta kuten ilmoituksessa mainitaan niin fyysinen läsnäolo on ajoittain tarpeellista. Tämä voi tarkoittaa ennakkoon sovittuja aikoja, mutta on myös mahdollista että tulee myös ennakoimattomia tilanteita, jolloin pitää poiketa toimistolta esim. hakemassa jotakin työhön liittyvää.

Säheltäjä

Pääsenkö tarkistamaan omaa hakemustani? Liitin CV:n sijasta vahingossa väärän tiedoston.

VASTAUS:
Kiitos yhteydenotosta. Tämä asia on nyt kunnossa.

Mari

Hei! Koen omaavani loistavat ongelmanratkaisutaidot sekä atk-osaaminen on mielestäni hyvää ja työ kuulostaa täydelliseltä, mutta onko englannin kieli tiukka vaatimus, se kun ei valitettavasti suju ollenkaan.

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä!

Työnkuvaan kuuluu kommunikointia koodaajien kanssa englanniksi, joten sujuva kielitaito on tarpeen.

Essi

Hei,

Minkälainen palkkaus tehtävään on? Voiko palkkaukseen vaikuttaa jollakin tavoin?

VASTAUS:
Ks. vastaus alla.

Noora

Hei,

hain tehtävää lomakkeen kautta, mutten saanut vahvistusta hakemukseni tallentumisesta. Sen sijaan lomake palautti minut Surveymonkeyn rekisteröitymissivulle. Onko hakemukseni kuitenkin varmasti rekisteröitynyt ja saanko vielä jonkinlaisen vahvistuksen siitä, että se on saapunut perille?

VASTAUS:
Kiitos viestistäsi!

Laittaisitko yhteystiedot vielä osoitteeseen museokortti@museot.fi niin tarkistamme, että lomake on tullut perille.

Essi

Hei,

Minkälainen palkkaus tehtävään on? Voiko palkkaukseen vaikuttaa jollakin tavoin?

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä!

2 600€ on kiinteä kuukausipalkka. Vuosiansioihin vaikuttaa mahdollinen koko henkilöstöä koskeva tulospalkkio.

Nina Gonzalez

Hei, milloin hakijat voivat odottaa mahdollista kutsua haastatteluun?

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä!

Hakuaika päättyy sunnuntaina 11. huhtikuuta. Tämän jälkeen hakemukset täytyy käydä ajauksella läpi ja valita haastatteluun kutsuttavat. Aikaisintaan kutsuja siis ma 12.4. alkavalla viikolla ja todennäköisesti sitä seuraavalla (19.4. alkavalla).

Jenni

Heippa!

Minkälaiset työajat tässä tehtävässä on?

VASTAUS:
Kiitos hyvästä kysymyksestä! Työajat ovat ns. normaalit, kuten myös viikkotuntimäärä (7,5h / päivä ja 37,5h viikossa).

Asiakaspalvelupuhelimeen vastataan arkisin klo 9-12 välillä. Joustoa tekemisessä löytyy työntekijän suuntaan, mutta tehtävien työtuntien tulee olla klo 7-20 välillä.

Elisa Puuronen

Hei,
Kuinka nopeasti digitaalisten järjestelmien ja ohjelmistojen käyttö pitää omaksua? Mitä tarkoitetaan sillä että asia pitää omaksua nopeasti. Onko työhön perehdytystä. Millainen työyhteisö teillä on? Odotetaan jo että pitää itse ratkoa haasteet ja ottaa selvää omatoimisesti tai saako asioista neuvotella yhdessä muiden kanssa.

VASTAUS:
Kiitos hyvistä kysymyksistä!

Työhön luonnollisesti perehdytetään huolellisesti. Tehtävän hoitamiseksi tarvitaan useiden digitaalisten järjetelmien käyttöä — näitä ei tarvitse tuntea valmiiksi, mutta tehtävään valittavalla henkilöllä täytyy kyllä olla vahva valmius omaksua erilaisten uusien digitaalisten työkalujen käyttö.

Arjen tekemisessä asiakaspalvelija ratkoo työhönsä kuuluvia asioita itsenäisesti, mutta totta kai apua saa ja pitää tarvittaessa kysyä.

Museokortti

Vastaamme kysymyksiin ja annamme lissätietoja tehtävästä tällä kommenttipalstalla. Huomaathan, että kommenttisi ja vastaukset näkyvät julkisesti kaikille.