LAHJA-ALE: Museokortti-lahjat äitienpäivään asti vain 69,90 € (norm. 79 €)
OSTA NYT

24.4.2024

Pietarsaaren laivapiha esittelee satama-alueen menneisyyttä ja historiallisia aluksia. Kuva: Daniel Björkskog / Pietarsaaren Laivapiha.

Pietarsaaren Laivapiha

Pietarsaaren Laivapiha sijaitsee entisellä satama-alueella, joka kuhisi toimintaa aina 1800-luvulle saakka. Nykyisin alue on suosittu virkistäytymispaikka ja historiallinen vierailukohde. Pääset tutustumaan paikalliseen laivanrakennustaitoon kahdessa historiallisessa museoaluksessa: 1767 vesille lasketussa kaljaasi Jakobstads Wapenissa ja kuunari Vegassa, joka toimitettiin sotakorvauksena Neuvostoliittoon 1950-luvulla.

Pietarsaaren laivapihan museoalukset ovat avoinna vierailijoille kesäisin. Museovierailun yhteydessä voit viettää aikaa hiekkarannalla, aluetta ympäröivässä metsässä tai huvivenesatamassa, jonka punaiset venevajat huokuvat historiaa.

Tutustu kohteeseen: