14.12.2023

Nämä museot ovat avoinna myös maanantaisin – aloita viikkosi kulttuurilla!

Maanantaisinkin museot tarjoavat elämyksiä moneen makuun. Kuvat: Heureka / Sonja Hämäläinen, Siida – Saamelaismuseo ja Luontokeksus / Krista Ylinen, Temppeliaukion kirkko / Ella Karttunen.

Tiesitkö, että kymmenet museot ympäri Suomen ovat avoinna myös maanantaisin? Jos kulttuurinnälkä iskee heti alkuviikosta, voit nauttia taiteesta Helsingin Amos Rexissä, tutustua tieteeseen Vantaan Heurekassa, vierailla Savonlinnan Olavinlinnassa tai perehtyä saamelaiskulttuuriin Inarin Siidassa. Katso lista maanantaisin avoinna olevista Museokortti-kohteista.

Monet museot ovat perinteisesti suljettuna maanantaisin, mutta ympäri Suomen löytyy kymmeniä kohteita, joihin pääsee vierailulle myös maanantaina. Jos omat lähimuseosi ovat suljettuina, maanantai on hyvä hetki suunnitella tulevia museokierroksia. Tutustu alueesi museoiden tarjontaan ja koe uusimmat näyttelyt sekä kiehtovimmat tapahtumat.

Tutustu näyttelyihin

Tutustu tapahtumiin

Tähän artikkeliin on koottu maanantaisin auki olevia museoita tammikuussa 2024. Museoiden aukioloajoissa voi olla poikkeuksia esimerkiksi näyttelyiden vaihtumisen takia, joten tarkista aina ajankohtaiset tiedot museon omilta sivuilta ennen vierailuasi.

Kullanhuuhdontaa Tankavaaran Kultamuseossa. Kuva: Krista Ylinen / Museokortti.

Katso lista maanantaisin auki olevista Museokortti-kohteista

Alapuolelta löydät aakkosjärjestyksessä museot, jotka ovat avoinna myös maanantaisin. Tutustu listaan ja nauti elämyksistä viikon jokaisena päivänä!