22.8.2023

Hyppää satulaan ja kierrä Laajalahden ympäristön museot sekä alueelle sijoittuva luonnonsuojelualue. Yksi reitille osuvista kohteista on Didrichsenin taidemuseo. Kuva: Ella Karttunen.

5. Pyöräile Laajalahden ympäri: luonnonsuojelualue, Didrichsenin taidemuseo, Villa Gyllenberg, Gallen-Kallelan museo ja Tamminiemi

Ruskaretkeilyä voi harrastaa helposti myös kaupungissa! Espoon ja Helsingin rajamailta löydät Laajalahden, jonka ympäristö on kuin tehty syksyiselle pyöräretkelle. Museokortin matkavinkeistä löydät Arkkitehdin silmin Laajalahden laitamilla -kierroksen, jonka opastamana suunnittelet päiväretken alueelle.

Pyöräile pääkaupunkiseudun merellisissä maisemissa, nauti upeiden kohteiden taide- ja historiatarjonnasta sekä museokahviloiden antimista. Laajalahden luonnonsuojelualue on mitä mainioin paikka lintujen bongailuun. Lahden ympäristössä sijaitsee useita harvinaislaatuisia museokohteita: Gallen-Kallelan museo, Didrichsenin taidemuseo, Villa Gyllenberg ja presidenttien koti Tamminiemi. Voit nauttia syysluonnosta myös Seurasaaressa, jonka ulkomuseo on avoinna 15.9. asti.

Majoitusetusi pääkaupunkiseudulla: