4.11.2019

Luonnontieteelliseen museo tarjoaa isänpäivän kunniaksi isille vapaan pääsy 10.11.2019 klo 10–16.

Tutustu isänpäivän menovinkkeihin ja vie isä museoon!

Juhlista isänpäivää museossa sunnuntaina 10. marraskuuta. Kokosimme vinkit isänpäivän tapahtumiin pääkaupunkiseudun museoissa.

Anna isälle, isoisälle tai isähahmolle lahjaksi yhteistä aikaa – viettäkää päivä museossa isänpäivää juhlistaen! Pääkaupunkiseudun museoissa järjestetään monenlaisia isänpäivätapahtumia: nauti musiikista Sinebrychoffin taidemuseossa, tutustu eläinkunnan isiin Luonnontieteellisessä museossa tai osallistu koko perheen työpajoihin. Tutustu vinkkeihin ja vietä isänpäivää museossa.

Lisää yhteisiä museopäiviä isän kanssa saat antamalla isälle lahjaksi Museokortin. Hyödynnä isänpäivän erikoistarjous: Kaikki ma 28.10.–su 10.11. välillä verkkokaupastamme lahjaksi ostetut Museokortit (69€) ovat voimassa 12+2kk ensimmäisestä museokäynnistä alkaen.

Lue tarjouksesta lisää >

Luonnontieteellisessä museossa pääsee isänpäivänä Eläinisät vauhdissa -teemakierrokselle, jossa tutustutaan eläinkunnan isiin.

Tutustu eläinkunnan isiin

Luonnontieteellinen museo johdattaa eläinisien maailmaan isänpäivänä. Eläinkunnassa on isiä moneen lähtöön – löytyy suojelevia karate-isiä, show-miehiä kuin myös tunnollisia elättäjiä. Tutustu valloittaviin isähahmoihin Eläinisät vauhdissa -teemakierroksella isänpäivänä. Luonnontieteelliseen museoon on isänpäivän kunniaksi isille vapaa pääsy 10.11.2019.
Eläinisät vauhdissa -teemakierros
LUOMUS Luonnontieteellinen museo, Helsinki
10.11.2019, kello 10–16

Nauti musiikista Sinebrychoffin taidemuseossa

Sinebrychoffin taidemuseo kutsuu museokävijät juhlistamaan isänpäivää musiikin merkeissä. Museossa järjestetään isänpäivämatinea sunnuntaina 10.11. kello 15. Musiikista vastaavat Linda Hedlund (viulu) ja Diana Nocchiero (piano).
Isänpäivämatinea
Sinebrychoffin taidemuseo, Helsinki
10.11.2019, kello 15–16

Tutustu siluetteihin ja anna siluettitaiteilijan leikkaama lahja

Tamperelainen siluettitaiteilija Väinö Kemppainen on vuodesta 1983 lähtien leikannut huvipuistokävijöiden siluetteja Särkänniemessä. Isänpäivänä hän leikkaa muotokuvia Taide- ja museokeskus Sinkassa 10€/kpl. Lisäksi päivän aikana pääsee osallistumaan kaikenikäisille tarkoitettuun työpajaan. Keravan taidemuseon Siluetteja ja varjokuvia -näyttely puolestaan johdattaa katsojan varjojen ja paperileikkausten mustavalkoiseen maailmaan. Oppaina on siluettileikkausten ja varjoanimaatioiden pioneereja sekä suomalaisia ja kansainvälisiä nykytaiteilijoita.
Isänpäivä Sinkassa
Taide- ja museokeskus SINKKA, Kerava
10.11.2019, kello 11–16

Vie isä Siluetteja ja varjokuvia -näyttelyyn ja leikkauta siluetti isästä Taide- ja museokeskus Sinkassa isänpäiväsunnuntaina 10.11.

Koko perheen isänpäivävinkit askartelu- ja leikkityöpajoihin

Leiki neppisautoilla ja junilla Lelumuseossa

Suomen Lelumuseo Hevosenkengässä isänpäivää pääsee juhlistamaan jo lauantaina 9.11. Museossa järjestetään monenlaista hauskaa koko perheen ohjelmaa, kuten Ränniautorata-rakentelupaja, jossa pääsee rakentelemaan huimia ratoja ja testaamaan ratojen nopeutta neppiksillä. Neppistuunaamolla suunnitellaan oma menopeli, ja Neppis-työpajassa kootaan ja tuunataan klassiset neppisautot. Päivän aikana pääsee ottamaan myös osaa Lelumuseon Neppisauto -kisoihin.

Isänpäiväsunnuntaina Lelumuseossa on pienoisjunaratateemaista ohjelmaa. Pienoisrautatiekerho vierailee museossa, esittelee rakentamaansa Löylymäen pienoisrautatietä ja ajeluttaa radalla eri vuosikymmenten junia. Päivän aikana pääsee myös junasuunnitukseen, jossa etsitään Lelumuseoon kadonneita leikkijunia sekä junaradan rakentelutyöpajaan, jossa rakennetaan oma pienoisjunarata Brio-junaradan osista.
Neppispäivä & Isänpäivä
Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä, Näyttelykeskus WeeGee, Espoo
9.11.–10.11.2019, kello 12–16

Pienoisrautatiekerhon jäsenet ajeluttavat radalla eri vuosikymmenten junia ja kertovat pienoismallin rakentamisesta Lelumuseossa.

Vietä hauska isänpäivä askartelutyöpajassa

Koko perheen askartelutyöpajassa Gallen-Kallelan Museossa askarrellaan viiksiä ja arvomerkkejä. Non-stop-työpajaan pääsee hyppäämään mukaan milloin vain museon aukioloaikana.
Askartelutyöpaja
Gallen-Kallela Museo, Espoo
10.11.2019, kello 11–17

Tutustu kaikkiin isänpäivätapahtumiin >

Ilahduta isää Museokortilla – lahjaksi ostetut Museokortit voimassa 12+2kk

ISÄNPÄIVÄN ERIKOISTARJOUS: Kaikki ma 28.10.–su 10.11. välillä verkkokaupastamme lahjaksi ostetut Museokortit (69€) ovat voimassa 12+2kk ensimmäisestä museokäynnistä alkaen.

Näin hyödynnät erikoistarjouksen: valitse verkkokaupassamme vaihtoehto ”lahjaksi” ja jatka valitsemalla kirjelahja tai digilahja. To 31. lokakuuta mennessä tilatut kirjelahjat ehtivät postitse perille ennen isänpäivää. Sähköpostitse ja tekstiviestitse saapuva digilahja ehtii perille aina: toimitusajan ja -päivän valitset itse.

Museokortti on hyvä lahja riippumatta siitä, onko isällä jo Museokortti – ilahduta isää voimassaolon jatkamisella! Hän voi yhdistää uuden kortin voimassaoloajan aiemmin hankittuun korttiin, jonka viimeinen voimassaolopäivä siirtyy tällöin 14kk eteenpäin.

Osta Museokortti isälle ja hyödynnä tarjous >