11.3.2024

Nauti metsästä ja rauhoitu Punkaharjun perinnemaisemissa. Lusto on kohtauspaikka luonnonläheisessä kansallismaisemassa. Kuva: Suomen Metsämuseo Lusto.

Uudistettu Suomen Metsämuseo Lusto kutsuu rauhoittumaan ja oppimaan uutta

Toukokuussa avautuva Suomen Metsämuseo Lusto on uudistettu perinpohjaisesti dynaamiseksi museoksi. Lusto toimii Savonlinnan Punkaharjulla museorakennuksessa, mutta myös ympäri maata monimuotoisissa tilaisuuksissa ja keskusteluissa.

Luston näyttelyt, tapahtumat ja kokoelmat kertovat ihmisen ja metsän vuorovaikutuksesta ennen ja nyt. Toukokuussa 2024 avautuva uudistettu Metsäsuhteiden maa -ydinnäyttely kertoo metsän ja ihmisen ikiaikaisesta suhteesta kuuden näkökulman kautta. Uusi ydinnäyttely on monikanavainen, elämyksellinen ja vuorovaikutteinen kokonaisuus, joka houkuttelee pohtimaan omaa metsäsuhdettaan ja käymään metsäkeskustelua.

Suomen Metsämuseo Lusto toimii läheisessä yhteistyössä ihmisten ja yhteisöjen kanssa pyrkien vaikuttamaan niin toimintaympäristöönsä kuin museoalaan. Lusto on aktiivinen metsäkulttuurin vaalija, metsäsuhteiden muutosagentti ja metsäkeskustelun rakentaja.

Tutustu kohteeseen: