9.2.2024

Villa Gyllenberg on vaikuttava rakennus kauniissa miljöössä. Kuva: Villa Gyllenberg.

Ihastelkaa merellisiä maisemia Villa Gyllenbergissä

Miltä kuulostaisi museotreffit merellisissä maisemissa? Villa Gyllenberg tarjoaa upeaa arkkitehtuuria, historiaa ja taidetta upeassa ympäristössä.

Kuusisaaressa sijaitseva Villa Gyllenberg esittelee Ane ja Signe Gyllenbergin taidekokoelmaa heidän entisessä kodissaan. Taidekokoelma koostuu ensisijaisesti suomalaisesta taiteesta 1700-luvulta 1970-luvulle. Ystävänpäivänä avautuva Schjerfbeck ja muoti – taidetta ja pukuhistoriaa 1880–1950 -näyttely esittelee historiallisia pukuja ja maalaustaidetta rinnakkain. Vie treffikumppanisi unelmien treffeille!

Vietä ikimuistoinen päivä kumppanisi tai treffikumppanisi kanssa museossa. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti.

Muista myös nämä ihastuttavat museot suunnitellessasi treffejä pääkaupunkiseudulla:

• Helsingin observatorio. Tähtitorninmäellä olevassa Helsingin observatorio toimii nykyisin Helsingin yliopistomuseoon kuuluvana tähtitieteen yleisökeskuksena. Observatoriossa pääset matkalle valovuosien taakse, ja sen näyttelyt avaavat näkymiä avaruuden ihmeisiin.
  • Gallen-Kallelan museo. Gallen-Kallelan Museossa kaunis miljöö ja ainutlaatuinen arkkitehtuuri tarjoavat upeat puitteet museokäynnille. Museo esittelee vaihtuvissa näyttelyissään muun muassa Akseli Gallen-Kallelan ja hänen aikalaistensa taidetta.
  • Didrichsenin taidemuseo. Helsingin Kuusisaaressa sijaitseva vuonna 1965 perustettu taidemuseo on taiteilijapariskunnan entinen koti.