31.3.2023

Inspiroidu jääkiekkomaalivahti Noora Rädyn menestystarinasta ja kokeile maalivahdin roolia Suomen jääkiekkomuseossa Tampereella. Kuvat: Marjo Vänttinen / Museokortti, BookBeat.

Leijonakuningatar

- Marika Lehto

Suomalaisen jääkiekon historiaan voit tutustua Suomen jääkiekkomuseossa Tampereen Museokeskus Vapriikissa. Jääkiekosta on kirjoitettu lukuisia tarinoita, ja yksi tuoreimmista aihepiiriä käsittelevistä kirjoista on jääkiekkoilija Noora Rädyn elämäkerta Leijonakuningatar.

Kirja esittelee yhden aikamme tunnetuimman kiekkoleijonan tien lapsuuden pihapeleistä urheilun parrasvaloihin. Tutustu tositarinaan lahjakkuudesta ja voimakkaasta voitontahdosta, ennakkoluulojen murtamisesta sekä tasa-arvon tavoittelusta keskellä lajin miehistä maailmaa.

Tutustu museoon: