VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Kittilän Kaukosen kylällä sijaisteva Särestöniemi-museo on ainutlaatuinen kohde keskellä Lapin erämaata. Reidar Särestöniemen kotitilalta löytyy taiteilijan koti, galleria ja ateljee. Kuva: Krista Ylinen.

Museovinkit Lappiin

Lapin laajojen erämaiden liepeillä kohtaat useita ainutlaatuisia kulttuurikohteita. Pohjoinen ulottuvuus on läsnä kaikkialla: taiteessa, tieteessä, historiallisissa tarinoissa ja lumoavassa luonnossa.

Museokortilla vierailet monipuolisissa Museokortti-kohteissa eri puolilla Lappia. Koe Rovaniemen taidemuseo Korundin näyttelyt ja historiallinen Rovaniemen kotiseutumuseo. Tutustu elävään saamelaiskulttuuriin ja arktiseen luontoon Inarin Saamelaismuseo ja luontokeskus Siidassa. Tatkaa taiteilija Reidar Särestöniemen mielenmaisemaan Kittilän Särestöniemi-museossa tai tutustu Lapin kultakuumeeseen Sodankylän Kultamuseossa.

Löydät kätevästi kaikki Lapin eri paikkakuntien museot Museokortin matkavinkkien Seikkailu lumoavassa Lapissa -kulttuurikierrokselta. Kierroksen varrelta löydät myös luontokohteet ja viihtyisät hotellit, joiden majoituksesta saat alennusta Museokortillasi.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Lapin museot

Koe kesän parhaat kohteet Museokortilla

Osta Museokortti (79 € / 73 €) museosta tai verkosta. Vuoden mittainen pääsylippu yli 360 kohteeseen tarjoaa loputtomasti nähtävää ympäri Suomen. Voit maksaa Museokortin myös kulttuurieduilla.

Osta Museokortti

Katso lisää vinkkejä kesään: