VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Hämeenlinnassa sijaitseva Vankila kertoo tunteita herättävästi vankeinhoidon ja vankielämän historiasta. Kohde toimi vankilana aina vuoteen 1993 asti. Kuva: Marjo Vänttinen / Museokortti

Museovinkit Kanta-Hämeeseen

Kanta-Hämeen museot hemmottelevat erityisesti muotoilun ystäviä. Riihimäellä sijaitseva Suomen lasimuseo esittelee suomalaisen lasinvalmistuksen tarinaa. Iittalan lasimuseossa tutustutaan tunnetun lasitehtaan historiaan ja Forssan Kuosikeskuksessa suomalaisen kuosisuunnittelun helmiin.

Riihimäen museokierroksella voit vierailla myös Museokeskus Riemussa ja Suomen Metsästysmuseossa.

Hämeenlinnassa koet keskiaikaisen Hämeen linnan lisäksi useita kiehtovia kohteita Sibeliuksen synnyinkodista aitoon Vankilaan. Kaupungista löydät myös Hämeenlinnan taidemuseon, kaupunginmuseo Skogsterin, sotahistoriaa esittelevän Museo Militarian ja 1800-luvun porvarisperheen elämää esittelevä Palanderin talon.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Kanta-Hämeen museot