VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Tikkakoskella sijaitseva Suomen Ilmailumuseo on hauska kohde kaikenikäisille museokävijöille. Kuva: Krista Ylinen / Museokortti

Museovinkit Keski-Suomeen

Jyväskylä on monipuolinen kaupunkikohde Keski-Suomessa mökkeilevälle. Tänä kesänä koet kaupungissa monta kiinnostavaa näyttelyä. Tutustu muoti-ikoni Jukka Rintalan uraan Suomen käsityön museossa ja Eetu Huhtalan veistoksiin Jyväskylän taidemuseossa. Aalto2-museokeskuksessa pääset puolestaan tutkimaan arkkitehti Alvar Aallon ja skeittauksen yllättäviä yhteyksiä.

Jyväskylän museoiden ohella Keski-Suomen Museokortti-kohteisiin kuuluvat muun muassa Alvar Aallon suunnittelema Säynätsalon kunnantalo, omaleimaisista näyttelyistä tunnettu Taidelaitos Haihatus Joutsassa, ilmojen sankareiden suosikkikohde Suomen Ilmavoimamuseo Tikkakoskella sekä taidetta ja kulttuurihistoriaa esittelevä Saarijärven museo.

Näyttelyvinkit:

Katso Keski-Suomen museot