VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Voipaalan taidekeskus on kohtaamispaikka kaikille taiteen, luonnon ja historian ystäville. Muinaisen Rapolan linnavuoren juurella sijaitsevan kohteen historia ulottuu vuosisatojen taakse. Kuva: Voipaalan taidekeskus

Museovinkit Pirkanmaalle

Museokortilla saat pääsyn lähes 40 museoon Pirkanmaalla. Tampereella koet monet tunnetut museot, kuten Vapriikin, Muumimuseon ja Sara Hildénin taidemuseon. Tee päiväretki mökiltä Tampereen museoihin tai muihin Pirkanmaan upeisiin kohteisiin.

Mäntässä sijaitsevat Serlachius-museot Kartano ja Pääkonttori tarjoavat kävijöille korkeatasoisia nykytaidenäyttelyitä, museon kokoelmien taideklassikoita ja tarinoita teollisuuskaupungin elämästä.

Kiehtovia taidenäyttelyitä löydät myös Voipaalan taidekeskuksesta Sääksmäellä, Kimmo Pyykkö -taidemuseosta Kangasalla ja Urkin piilopirtistä Pinsiössä. Valkeakoskella pääset tutustumaan kuvanveistäjä Emil Wikströmin kansallisromanttiseen Visavuoren taiteilijakotiin. Kaj Franckin suunnittelema Nuutajärven lasimuseo Prykäri esittelee Suomen vanhimman lasitehtaan historiaa.

Jos olet mökkireissulla koko perheen kanssa, Valkeakosken Mobiliasta löydät vauhdikasta tekemistä koko päiväksi. Myös Sastamalassa sijaitsevassa Suomalaisen kirjan museo Pukstaavissa viihtyvät kaikenikäiset museokävijät. Samalla reissulla vierailet helposti läheisessä Sastamalan seudun museossa.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Pirkanmaan museot