VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Kuopion korttelimuseon puutalot ja pihapiiri muodostavat viehättävän miljöön. Museosta löydät myös kirjailija Minna Canthin salongin. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Museovinkit Pohjois-Savoon

Tutustu alueen historiaan, opi uutta savolaisesta kulttuurista ja nauti taiteesta Pohjois-Savon museoissa. Kuopion korttelimuseossa vierailet 1700–1800-lukujen puutalokorttelissa ja kirjailija Minna Canthin salongissa. Pohjois-Savon historiaan ja luontoon pääset perehtymään syvemmin Kuopion museon näyttelyissä.

Kuopion keskustasta löydät myös valokuvataiteeseen keskittyneen VB-valokuvakeskuksen ja Kuopion taidemuseon, jonka näyttelyissä nähdään erityisesti pohjoissavolaisten taiteilijoiden töitä. Suomen ortodoksinen kirkkomuseo Riisa esittelee ainutlaatuista ortodoksista kulttuuriperintöä.

Vieraile myös Lapinlahden Taidemuseo Eemilissä, Riuttalan talonpoikaismuseon maalaisidyllissä Karttulassa, tänä keväänä uudistuneessa Varkauden museokeskus Konstissa, Rautalammin museon kulttuurihistoriallisissa näyttelyissä ja muissa Pohjois-Savon kohteissa.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Pohjois-Savon museot