VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Keskiaikainen Olavinlinna on Etelä-Savon tunnetuimpia Museokortti-kohteita. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Museovinkit Etelä-Savoon

Etelä-Savossa mökkeilijät pääsevät tutustumaan niin keski-aikaiseen elämään, metsän saloihin, taiteeseen, sotahistoriaan kuin alueen kiehtoviin tarinoihin ja ihmisiin.

Olavinlinna on Savonlinnan rakastetuimpia nähtävyyksiä, ja aivan linnan kupeesta löytyy vuoden 2023 museoksi valittu Riihisaaren museo. Kulttuurihistoriaa, luontoa, taidetta, tapahtumia ja jopa höyrylaivaristeilyjä tarjoava kohde on kokonaisvaltainen elämys. Punkaharjun puolella sijaitsee hiljattain uudistettu Suomen metsämuseo Lusto, jonka näyttelyt kertovat ihmisen metsäsuhteesta ennen ja nyt.

Mikkeli tunnetaan päämajakaupunkina, ja sotahistoria on keskiössä myös monissa kaupungin museokohteissa. Sodan ja Rauhan keskus Muisti kertoo puhuttelevalla tavalla ihmisten elämästä sodan keskellä. Mikkelin taidemuseo ja Mikkelin valokuvakeskus puolestaan esittelevät kiinnostavia taidenäyttelyjä.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Etelä-Savon museot