VIELÄ EHDIT! Jatkokaudet Museokortteihin syystarjouksessa 68 €
OSTA NYT

2.7.2024

Kemiönsaarella sijaitseva Söderlångvikin kartano on hurmaava päiväretkikohde. Liikemies ja taidemesenaatti Amos Andersonin (1878–1961) kesäpaikka komeilee saaristomaisemissa meren rannalla. Kuva: Niclas Warius / Söderlångvikin museo

Museovinkit Turun saaristoon

Turun saaristosta ja sen lähiympäristöstä löydät monia ainutlaatuisia Museokortti-kohteita. Jos mökkeilet Kemiönsaaren suunnalla, vieraile liikemies Amos Andersonin kesähuvilana toimineessa Söderlångvikin kartanossa, historiallisessa Sagalundin museossa tai ruukkikylän vaiheita esittelevässä Taalintehtaan ruukkimuseossa.

Entisaikojen saaristolaiselämään, alueen luontoon ja merenkulun saloihin pääset tutustumaan Paraisten kotiseutumuseossa, Kustavin saaristolaismuseossa, Nauvon merenkulkutalossa ja saaristokeskus Korpoströmissä.

Naantalin Casa Haartman on taiteilijakoti, jonka värikkään sisustuksen keskeltä voit löytää tunnettujen taiteilijoiden, kuten Helene Scherfbeckin teoksia. Askaisissa tutustut ainutlaatuista palatsiarkkitehtuuria edustavaan Louhisaaren kartanoon, joka tunnetaan myös marsalkka Gustaf Mannerheimin synnyinkotina.

Näyttelyvinkit:

Katso Varsinais-Suomen museot