Lataa uusi Museokortti-sovellus! Vanha sovellus on poistunut käytöstä. Lue lisää

21.12.2023

HAKU ON PÄÄTTYNYT! Avoin työpaikka: Viestinnän asiantuntija Museokortille

Museokortti vuoden pituinen kulttuurimatka 370 museoon Ahvenanmaalta Inariin. Innostamme ihmisiä kulttuurielämysten pariin matalalla kynnyksellä. Autamme näin suomalaisia museoita menestymään ja ihmisiä käyttämään kulttuuria. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Oletko viestinnän osaaja, joka hallitsee monikanavaisen sisällöntuotannon? Nyt on tilaisuus osallistua Suomen kiinnostavimman kulttuurituotteen rakentamiseen. Etsimme Museokortille viestinnän asiantuntijaa vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen. Hakuaika päättyy 8.1.2024.

HAKU ON PÄÄTTYNYT. Kiitos hyvistä hakemuksista. Käsittelemme hakemuksia viikolla 2 ja kutsumme osan haastatteluihin viikolla 3.

Museokortti on voimakkaasti kasvava ja kehittyvä tuote, joka tuli markkinoille toukokuussa 2015. 12 kk voimassa oleva 370 museon yhteislippu löytyy jo satojentuhansien suomalaisten lompakosta. Museokortin viestinnän ja markkinoinnin tavoitteena on auttaa ihmisiä käyttämään kulttuuria ja innostaa heitä vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle.

Olet etsimämme tyyppi, jos sinulta onnistuu monipuolinen sisällöntuotanto Museokortin eri kanaviin brändimme mukaisesti. Osallistut Museokortin markkinoinnin ja viestinnän suunnitteluun ja päivittäiseen työhön yhdessä muun tiimin kanssa.

Tehtäviisi kuuluu Museokortin asiakasviestintä eri kanaviin. Tuotat sujuvasti ja itsenäisesti monipuolisia sisältöjä, kuten uutiskirjeitä, artikkeleita, haastatteluita, mediatiedotteita, sosiaalisen median sisältöjä. Osaat kohdentaa viestintää laajasti erilaisille kohderyhmille ja ymmärrät eri viestintäkanavien toimintatavat. Ymmärrät sisältömarkkinoinnin konseptin ja osaat hyödyntää sitä. Ymmärrät myös analytiikkaa viestinnän kehittämisen tukena.

Toivomme sinulta näkemyksellistä otetta markkinoinnin ja viestinnän tekemiseen ja kehittämiseen. Voit olla taustaltasi esimerkiksi toimittaja, markkinoinnin osaaja tai muu viestinnän parissa jo useamman vuoden työskennellyt henkilö. Toivomme myös, että olet idearikas ja valmis ideoimaan markkinointikampanjoitamme ja viestintäsisältöjämme suunniteltaessa. Olet vahvasti mukana viestintämme kehittämisessä.

Odotamme, että sinulla on vähintään kolmen vuoden työkokemus viestinnän eri osa-alueiden ja -kanavien hallinnasta sekä erinomainen suullinen ja kirjallinen suomen kielen taito. Eduksi katsomme kokemuksen markkinoinnin automaatiosta sekä kyvyn tuottaa myös visuaalista sisältöä eri kanaviin.

Viestinnän asiantuntijana sinulla on käsissäsi samanaikaisesti useampia erilaisia projekteja, jonka vuoksi tehtävä vaatii kykyä oman työn organisointiin sekä oma-aloitteista työotetta. Käytännön arjessa pääset toteuttamaan ajankohtaisia sisältöjä alusta loppuun ja saat asiantuntevaa taustatukea muilta ammattilaisilta. Perehdytämme tehtävään huolellisesti.


Odotamme sinulta:

  • Tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • Vähintään kolmen vuoden työkokemusta vastaavista tehtävistä.
  • Monikanavaisen sisällöntuotannon vahvaa hallintaa.
    Kokemusta sisältömarkkinoinnista, asiakasviestinnästä ja tiedottamisesta.
  • Sosiaalisen median kanavien ja analytiikan vahvaa tuntemusta.
  • Kykyä tuottaa sujuvaa tekstiä ja tuottaa kohderyhmiä puhuttelevaa sisältöä eri kanaviin.
  • Erinomaista suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa. Ruotsin kielen taitamisesta olisi myös valtavasti hyötyä.
  • Arvostamme monipuolista viestinnän osaamista ja aktiivista työotetta, hyvää organisointikykyä sekä erinomaisia vuorovaikutustaitoja.
  • Oma-aloitteista ja aktiivista otetta työhön.
  • Ymmärrystä visuaalisuudesta ja vähintään perusosaamista Adoben visuaalisten ohjelmistojen käytössä.

Tarjoamme sinulle:

  • Rennon ja startup-henkisen työkulttuurin ja mukavan työyhteisön.
  • Ainutlaatuisen tilaisuuden päästä rakentamaan Suomen kiinnostavinta kulttuurituotetta.
  • Mahdollisuuksia kehittää tehtävää oman osaamisen perusteella.
  • Työpisteen Helsingin keskustassa ja joustavat etätyökäytännöt.
  • Asiantuntevaa taustatukea muilta ammattilaisilta.
  • Työnantaja tarjoaa kattavan työterveyshuollon, Museokortin sekä lounas- ja kultuuriedut.


Näin haet työpaikkaa

Täytä hakulomake viimeistään maanantaina 8.1. Laita hakulomakkeeseen pdf-tiedostoina liitteiksi työhakemus, cv sekä työnäytteet. Nimeä liitetiedostot muodossa ETUNIMI-SUKUNIMI-HAKEMUS, ETUNIMI-SUKUNIMI-CV ja ETUNIMI-SUKUNIMI-TYONAYTE-1 jne. Voit myös lisätä lomakkeelle linkit työnäytteisiisi.

Kerro hakemuksessasi mahdollisesta erikoisosaamista johonkin tiettyyn markkinointiviestinnän osa-alueeseen. Käymme hakemuksia läpi jo hakuprosessin aikana. Haastattelut pidetään viikoilla 3 ja 4. Työ alkaa mahdollisimman pian tai viimeistään 1.3.2024.

Työsuhde Suomen museoliitto -konserniin kuuluvan FMA Creations Oy:n palveluksessa on täysipäiväinen vuoden määräaikainen työsuhde. Määräaikaisuuden peruste on kehitysprojekteista ja opintovapaajärjestelyistä aiheutuva lisäresurssien tarve. Työsuhteen jatkumisen mahdollisuus määräaikaisuuden jälkeen tarkastellaan vuoden 2024 lopussa.

Kokopäiväisestä työstä maksetaan 3200–3600 euron kuukausipalkkaa riippuen henkilön osaamisesta ja työkokemuksesta. FMA Creations Oy:n toimitilat sijaitsevat Pohjois-Esplanadilla Helsingin keskustassa, mutta arjen etätyömahdollisuudet ovat laajat ja joustavat. Lue lisää Museokortti-toiminnasta >

Täytä hakemus tästä >


LISÄTIETOJA: Voit tiedustella lisätietoja alla olevalla kommenttipalstalla. Huomaathan, että kommenttisi ja vastaukset näkyvät julkisesti kaikille.


Kerro tästä myös ystävillesi!

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • WhatsApp




Innokas

Hei!

Kohdassa 4 puhutaan työnäytteistä monikkomuodosta, mutta kyseiseen kohtaan saa kuitenkin ilmeisesti lisättyä vain yhden tiedoston? Jos yrittää lisätä toisen, tarjoaa \\\"korvaa\\\"-vaihtoehtoa.

VASTAUS:
Hei!

Kiitos kysymyksestä. Työnäytteistä voi koota esimerkiksi pdf-tiedoston, joka sisältää useamman työnäytteen. Näytteitä voi lisätä lomakkeelle myös linkkien muodossa.

Kaisa

Hei, kiinnostava pesti! Onko työtä mahdollista tehdä 80-prosenttisesti?

VASTAUS:
Hei!

Tarpeemme viestinnän asiantuntijan työpanokseen on 5 päivää viikossa.

Raisa

Hei! Minkälainen ja minkä kokoinen tiimi Museokortin viestinnässä työskentelee?

VASTAUS:
Hei!

Kiitos kysymyksestäsi! Markkinointi- ja viestintätiimissämme on tällä hetkellä viisi mukavaa ja ammattitaitoista henkilöä töissä.

Sari

Hei,

Onko kyseessä sijaisuus vai vuoden mittainen projekti?

VASTAUS:
HeI!

Kuten tekstissä kerrotaan, on määräaikaisuuden perusteena alkavista kehitysprojekteista ja opintovapaajärjestelyistä aiheutuva lisäresurssien tarve.