11.3.2024

Museokeskus Konsti ihastuttaa myös näyttävällä arkkitehtuurillaan. Kuva: Varkauden museokeskus Konsti.

Tänä keväänä avautuva Varkauden museokeskus Konsti

Huhtikuun 27. päivänä avautuva Museokeskus Konsti on kulttuurin monitoimitalo, joka esittelee varkautelaista teollisuutta, kulttuuria ja taidetta vaalien yhteisönsä osallisuutta kulttuuriperintöönsä. Uusi museokeskus Konsti sijaitsee idyllisellä Vanha Varkaus -alueella ja siinä toimivat monille jo tutut Varkauden museo ja Varkauden taidemuseo.

Varkauden museon uusi, alueen teollisen yhteisön ja osaamisen historiaa esittelevä Teollisuuden tekijät -näyttely kertoo Varkauden alueen historiasta yhteisön ja sen teollisen osaamisen ja toimijoiden kautta. Varkauden taidemuseo tarjoaa monenlaista nähtävää ja koettavaa taiteen ystäville. Lisäksi museokeskukseen avautuu uusi Lasten tehdas, joka tutustuttaa lapset ja leikkimieliset Varkauden alueen teollisuuteen.

Konsti on varkautelaisten yhteinen museo, joka perinteisen museokokemuksen ohella mahdollistaa varkautelaisten osallisuutta aineelliseen ja aineettomaan kulttuuriperintöönsä, tarjoaa vapaaehtoistyön mahdollisuuksia ja kansalaisvaikuttamisen kanavia sekä tukee kansalaisaktivismia.

Tutustu kohteeseen: