21.3.2022

Hätä Ukrainassa on valtava – näin sinäkin voit auttaa!

Myös Museokortti on mukana tukemassa ukrainalaisperheitä kriisin keskellä lahjoittamalla 5000 euroa UNICEFille. Yhdessä olemme enemmän – auta sinäkin!

Ukrainassa on meneillään sodan aiheuttama valtava humanitaarinen kriisi ja tarve avulle on suuri. Apua sodan uhreille voi lahjoittaa lukuisien järjestöjen kautta. Kokosimme listan tahoista, joiden kautta sinäkin voit auttaa.

Ukrainan sodan aiheuttama valtava humanitaarinen kriisi koskettaa meitä jokaista. Apua sodan uhreille voi lahjoittaa lukuisien avustusjärjestöjen kautta. Kokosimme listan tahoista, joiden kautta sinäkin voit auttaa. Valitse sinulle sopivin järjestö ja anna apusi kriisin keskellä.

Pelastakaa Lapset

Kansainvälinen Pelastakaa Lapset on yksi maailman suurimmista humanitaarista työtä tekevistä kansalaisjärjestöistä.

Pelastakaa Lapset kerää hätäapurahastoa, jonka avulla toimitetaan humanitaarista apua Ukrainan lapsille ja perheille. Järjestö on myös paikan päällä lähialueen maissa auttamassa Ukrainasta paenneita lapsia.

Lahjoita Pelastakaa Lapset ry:n hätäapurahastoon tästä >

Punainen Risti

Lahjoittamalla Punaisen Ristin katastrofirahastoon autat Ukrainan sodan kriisistä kärsiviä. Lahjoituksilla jaetaan esimerkiksi ruokaa, lääkkeitä ja suojaa kriisialueilla.

Punaisella ristillä on myös lipaskeräys, josta löydät lisää tietoa täältä.

Lahjoita Punaisen Ristin katastrofirahastoon tästä >

UNICEF

UNICEF on paikan päällä Ukrainassa auttamassa ja suojelemassa lapsia ja lähettää alueelle avustustarvikkeita. Lahjoitamalla UNICEFille autat Ukrainan lapsia ja perheitä.

Lahjoita UNICEFin hätäapukeräykseen tästä >

UN Woman

YK:n tasa-arvojärjestö UN Women (United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women) on maailman johtava naisten ja tyttöjen ihmisoikeuksia ajava järjestö.

Lahjoittamalla UN Women Suomen hätäapukeräykseen teet konkreettisen teon Ukrainan naisten ja heidän perheidensä oikeuksien ja turvallisuuden puolesta.

Lahjoita UN Women Suomen hätäapukeräykseen tästä >

Suomen World Vision

Suomen World Vision on itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä, World Visionia.Hätäapukeräyksellä autetaan Ukrainasta pakenevia perheitä antamalla hygieniapakkauksia ja lastenhoitotarvikkeita. Lisäksi sotaa pakeneville järjestetään psykologista ensiapua.

Lahjoita Suomen World Visionin hätäapukeräykseen tästä >

Kirkon ulkomaanapu

Ukrainan sota -keräyksen lahjoituksilla toimitetaan Ukrainaan hätäapuna vettä, ruokaa ja suojaa.

Lahjoita Kirkon Ulkomaanavun hätäapukeräykseen tästä >

SOS-lapsikylä

Kansainvälinen SOS-lapsikyläjärjestö on toiminut Ukrainassa vuodesta 2003 lähtien. Ryhtymällä SOS-Kummiksi kylälle tuet lapsikylän lisäksi ympäröivän yhteisön haavoittuvassa asemassa olevia lapsia ja perheitä.

Ryhdy SOS-Kummiksi tästä >

Lääkärit ilman rajoja

Lääkärit Ilman Rajoja (Médecins Sans Frontières, MSF) on kansainvälinen sairaanhoitoon erikoistunut avustusjärjestö. Lahjoituksilla turvataan sairaanhoito sodassa.

Lahjoita Ukrainan sota -keräykseen tästä >

Fida

Fida toimittaa humanitaarista apua Ukrainaan. Hätäapukeräyksen tuella toimitetaan Ukrainaan esimerkiksi ruokaa, suojaa, lämmikettä tai hygieniatarvikkeita niitä tarvitseville.

Lahjoita Fidan hätäapukeräykseen tästä >