6.5.2020

Museoharrastuksella on positiivinen vaikutus hyvinvointiin. Museokortti tuo unohtumattomattomia museoelämyksiä koko perheelle. Kuva: Ella Karttunen

Museokortti on monen äidin lahjatoive – Katso 5 syytä, mikä tekee kulttuurimatkasta loistavan lahjaidean

Mitä lahjaksi äidille, jolta ei puutu mitään? Anna lahjaksi kiehtovia elämyksiä ja tuhansia tarinoita – ei turhaa tavaraa. Museokortti on aineeton lahja, joka ilahduttaa vuoden ajan tuoden kulttuuria elämään. Kortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä.

Turhien tavaroiden täyttäessä kaapit moni toivoo äitienpäivälahjaksi jotain aineetonta. Toisille hyvä lahja on yhteistä aikaa läheistesi kanssa, toisille elämyksiä arkeen ja hauskoja kokemuksia, toisille äitienpäiväaamiainen, toisille retkiä luontoon tai vaikkapa uusi harrastus.

Museokortti puolestaan tuo kulttuurielämyksiä koko vuodeksi. Hyödynnä äitienpäivätarjous ja anna Museokortti lahjaksi >

Listasimme 5 syytä, miksi Museokortti on loistava lahjaidea.

Museokortti-lahjan voi antaa myös digilahjana, jolloin se saapuu sähköpostitse ja tekstiviestitse. Lahjan voi ajastaa saapumaan tiettyyn kellonaikaan haluttuna päivänä, esimerkiksi äitienpäiväaamiaisen yhteyteen. Saat myös kirjoittaa mukaan oman saatetekstin. Kuva: Ella Karttunen

5 syytä, miksi Museokortti ilahduttaisi äitiä

1. Hyvinvointia äidille kulttuurikokemuksien muodossa

Kulttuurikokemukset lisäävät tutkitusti hyvinvointia. Museoissa käymisellä on havaittu olevan positiivinen yhteys onnellisuuteen ja koettuun terveyteen.

Kulttuurinen toiminta, kuten taidenäyttelyissä, teatterissa ja konserteissa käyminen, on myös merkittävästi yhteydessä hyvään koettuun terveyteen ja elämään tyytyväisyyteen sekä vähäiseen ahdistuneisuuteen ja masentuneisuuteen.

Taidetoiminnan merkitys työhyvinvoinnin tukemisessa on todettu useissa tutkimuksissa. Taide- ja kulttuuritoiminnan on havaittu voivan vähentää stressiä sekä suojata työntekijöitä henkiseltä uupumukselta.

Kulttuurin ja taiteen parissa vietetyn ajan merkitys työhyvinvoinnin tukemisessa on myös todettu useissa tutkimuksissa. Kulttuuriharrastus voi vähentää työstressiä ja suojata uupumukselta.

Anna äidille lahjaksi hyvinvointia ja rentoutumista taiteen äärellä.

2. Ajanviettoa äidin kanssa: laatuaikaa yhdessä museoissa käymällä

Vaikka sosiaalinen eristäytyminen on nyt tärkeää, pian pääsemme taas viettämään laatuaikaa läheistemme kanssa. Korona-ajan jälkeen yhteinen aika tuntuu vieläkin arvokkaammalta.

Anna äitienpäivänä lahjaksi lupaus yhteisistä museokierroksista. Yhteiset museokierrokset äidin, puolison tai isoäidin kanssa voi suunnitella nyt ja toteuttaa, kun museot jälleen avaavat ovensa kesäkaudelle. Museokortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä, joten se ei kulu ennen käyttöä.

Mitä jos aloittaisitte uuden kulttuuriharrastuksen äidin kanssa?

Museokortin kanssa on helppo viettää laatuaikaa perheen kanssa ja kerryttää unohtumattomia museomuistoja. Kuva: Ella Karttunen

3. Äidille aineeton elämyslahja, joka ei kerrytä turhaa tavaraa

Museokortilla nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan tai vaikkapa jääkiekon ystäville. Äidille ei kerry kaappeihin turhaa tavaraa, vaan museoelämyksiä ja ainutlaatuisia muistoja.

Museokortti-kohteita on lähes 300 ja näyttelyt vaihtuvat jatkuvasti. Kiertämällä museoita voi yllättyä ja löytää uusia suosikkimuseoita. Museokortin kanssa voitte lähteä yhdessä vaikkapa viikonloppuseikkailulle kotimuseoihin.

Museokortti on paljon muutakin kuin pääsylippu näyttelyihin. Museokortin omistajille on tarjolla myös paljon tapahtumia, kuten klubeja tai bussimatkoja museoihin. Museot tarjoavat korttilaisille myös vaihtuvia etuja, kuten viinimaisteluopastuksia tai tarjouslippuja Finnkinon oopperanäytöksiin. Vai kiinnostaisiko äitiäsi tarinat teosten takana taiteilijatapaamissa?

4. Lahja, joka ilahduttaa äitiä pitkään

Museokortti-lahjan saanut äiti pääsee vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle. Kortti kokemuksineen muistuttaa lahjan antajasta aina seuraavaan äitienpäivään asti, jolloin äidin museomatkaa voi jatkaa uusimalla sen. Kuinka monta näyttelyä äiti ehtiikään nähdä 365 päivässä?

Museokortin myötä museossa voi vain poiketa – kaikkea ei tarvitse kokea kerralla. Museokortin myötä kynnys museoon on tutkitusti madaltunut, ja piipahtamiset ovat lisääntyneet. Museokortin kanssa koko näyttelyyn ei tarvitse tutustua kerralla, ja suosikkinäyttelyt voi halutessaan kiertää useampaan kertaa.

Anna äidille lahjaksi yhteistä aikaa ja kulttuurielämyksiä. Kuva: Ella Karttunen

5. Hyvä lahja riippumatta siitä, onko äidillä jo Museokortti

Voimassaoloajan voi yhdistää mahdolliseen olemassa olevaan korttiin, jolloin sen viimeinen voimassaolopäivä siirtyy 12 kuukaudella eteenpäin. Onko äiti ollut jo pitkään aktiivinen museokävijä? Hän voisi ilahtua Museokorttinsa voimassaolon jatkamisesta.

Museokortti-digilahja ehtii myös aina perille. Päivämäärän ja kellonajan valitset itse. Voit ajastaa lahjan saapumaan vaikkapa äitienpäivän brunssin yhteyteen. Voimassaoloaika alkaa ensimmäisestä museokäynnistä, joten kortti ei kulu ennen käyttöä. Mitä jos aamiaistarjottimella olisi tänä vuonna keltainen kortti?

Anna Museokortti äitienpäivälahjaksi

Hyödynnä äitienpäiväitarjous ja muista äitiä Museokortilla äitienpäivänä 12. toukokuuta. Museokortti-lahja ilahduttaa pitkään, tukee hyvinvointia ja on hyvä lahja riippumatta siitä, onko äidillä jo Museokortti.

Hyödynnä äitienpäivätarjous – Museokortti-lahjan voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä

ÄITIENPÄIVÄTARJOUS: Kaikkiin verkkokaupastamme lahjaksi ostettuihin Museokortteihin (69€) lisäkuukausi (12+1 kk) kaupan päälle. Tarjous on voimassa 10.5.2020 asti.

Näin hyödynnät erikoistarjouksen: valitse verkkokaupastamme vaihtoehto ”lahjaksi” ja jatka valitsemalla kirjelahja tai digilahja.

Anna Museokortti äidille lahjaksi >