24.3.2023

Meren rannalla, korkealla kalliolla komeileva presidenttien virka-asunto Tamminiemi oli presidentti Urho Kekkoselle koti. Mikko Virran kirjoittama Operaatio Kekkonen avaa uusia puolia presidentin 25-vuotisen kauden varrelta.

Operaatio Kekkonen

– Mikko Virta

Presidenttien koti Tamminiemi on mitä mainion paikka tutustua presidentti Urho Kekkosen elämään ja persoonaan. Syksyllä 2022 julkaistu Operaatio Kekkonen on paljastava teos lännen tiedustelijoista Kekkosen kintereillä. Kirja kuvaa uusien arkistolöytöjen pohjalta, kuinka Kekkosen tiiviistä idänsuhteista huolestuneet länsivallat käynnistivät salaisen propagandaoperaation, jolla pyrittiin vaikuttamaan presidentin näkemyksiin itänaapurista.

Ota kirja kaveriksi Tamminiemen museovierailulle ja löydä uusia puolia Kekkosen pitkän poliittisen uran varrelta.

Tutustu museoon: