22.3.2023

Auton ja tien museo Mobilia tutustuttaa autoilun maailmaan, esittelee kiehtovia kulkupelejä ja kertoo tarinoita tieliikenteen historiasta. Kuva: Mobilia.

2. Auton ja tien museo Mobilia

Mobilian uusi strategiakausi alkoi vuonna 2022 brändiuudistuksella. Museon visiona on olla tieliikenteen kulttuuriperinnön vaikuttavin puolestapuhuja. Maaliskuussa 2022 avattu ydinnäyttely Kertomuksia teistä on näyttely suomalaisesta tiestä ja tien kulkijoista. Näyttely luo sillan oivalluksille teiden ja tiellä kulkemisen merkityksistä. Mobilialla on elävää yhteistyötä sidosryhmien ja yleisöjen kanssa.

Loppuvuodesta 2022 avatussa digitaalisessa oppimisympäristö Verkkopajassa pääsee hyödyntämään Mobilian ja sen sidosryhmien digitaalisia palveluita vuorovaikutteisesti. Mobilia mukana ilmastotalkoissa auttamalla harrastajia tiedostamaan ilmastonäkemyksiä. Museo jakaa myös tietoa harrastuksen ilmastovaikutuksista, jotta harrastuksen kulttuuriperintömerkitys ymmärrettäisiin.