7.3.2023

Poliisimuseon näyttelyt kertovat poliisien ammatista ennen ja nyt. Kuva: Poliisimuseo.

Poliisimuseo

Vaajakatu 2, 33720 Tampere

Tampereen Hervannassa sijaitseva Suomen ainoa Poliisimuseo on avoin kaikille. Lasten omassa poliisikamari Pokelassa voi esimerkiksi pukeutua oikeaan poliisiunivormuun ja kokeilla erilaisia poliisin tehtäviä.

Poliisi paikalla! -perusnäyttelyssä museovieraat tutustuvat niin noitavainoihin, henkirikoksiin, valtionpetoksiin kuin nykypäivän kyberrikollisuuteen. Istahda käräjäkiville mestauskirveen viereen ihmettelemään entisajan ankaraa oikeuskäytäntöä ja järjestyksenpitoa. Tärkeä näkökulma näyttelyssä on poliisin ja kansalaisten suhteen muutos: millaisena poliisi on nähty ja millainen on ollut poliisin rooli eri aikoina.

Poliisimuseon näyttelyt:

Tutustu kohteeseen