8.2.2023

Kun herkkiin teoksiin tai asetelmiin ei saa koskea, museovierailun ympärille voi kehittää myös mukaansatempaavia leikkejä. Metsästäkää näyttelysaleista vaikkapa eläimiä, värejä, hahmoja tai esineitä. Kuva: Arktikum tiedekeskus.

Vain mielikuvitus on rajana – Muunna museokohde koko perheen leikkikentäksi

Bongasitko lomakohteesi lähistöltä itseäsi kiinnostavan näyttelyn, joka ei välttämättä sytytä perheen pienimpiä? Tai vietättekö koko perheen voimin lähilomaa ihan kotosalla, mutta kaipaatte uutta näkökulmaa tuttuihin suosikkikohteisiin?

Ei hätää! Jälkikasvu voi innostua museosta ihan uudella tavalla, kun vierailun ympärille kehitellään hauskoja leikkejä tai pelejä. Voitte esimerkiksi kehittää oman kisan, jossa etsitään näyttelyn teemaan liittyviä asioita, esineitä, eläimiä tai henkilöitä. Lue lisää vinkkejä ikimuistoiseen talvilomaan: