5.11.2021

Ilahduta isää elämyksillä – Museokortilla loputtamasti koettavaa!

Anna isänpäivälahjaksi yhteistä aikaa isän kanssa! Museokortti mahdollistaa yhteisen museoharrastuksen.

Muista isänpäivänä Museokortilla ja vie isä vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle! Museokortti-digilahjoihin kaupan päälle Suomen Kuvalehti DIGI ilmaiseksi 3 kuukauden ajan (norm. 50,70 €). Tarjous voimassa isänpäivään 14.11.2021 asti.

Anna tänä vuonna isänpäivälahjaksi taidetta, tiedettä, musiikkia ja urheilua! Museokortti on loistava aineeton lahja, joka avaa ovet yli 300 museon kiehtoviin näyttelyihin.

Osta Museokortti

Museokortti-digilahjoihin kaupan päälle Suomen Kuvalehti DIGI! Lahjansaaja pääsee lukemaan lehteä ilmaiseksi 3 kuukauden ajan (norm. 50,70 €). Suomen Kuvalehti DIGI tarjoaa viikon lehden digitaalisena sekä arkistosta löytyy lehdet 105 vuoden ajalta! Tarjous voimassa isänpäivään 14.11.2021 asti.

Lahjansaajalle toimitetaan Suomen Kuvalehti DIGI:n lahjalinkki samassa sähköpostiviestissä Museokortti-digilahjan kanssa.

Museokortilla isä saa unohtumattomia elämyksiä lukemattomien eri teemojen parissa – tarjolla on niin monipuolisia taidemuseoita kuin myös kiehtovia erikoismuseoita. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

300 museoelämyksen kirjo tarjolla – kohteita taiteesta tieteeseen ja musiikista urheiluun

Kiinnostaisiko isää kiertää taidemuseoita ympäri Suomea? Vai viihtyykö isä luonnon, historian tai musiikin parissa? Museokortin 300 kohteen kirjossa on jokaiselle jotakin, mikä tekee siitä loistavan lahjan.

Museokortti taskussa isällä on pääsylippu tutustumaan tähtitieteisiin, kultahistoriaan, suomalaisen urheilun tarinaan, elävien kasvien kokoelmiin, ilmailuun, monipuolisiin taide-elämyksiin, metsästyskulttuuriin, tekniikkaan, elektroniikkaan, vankila-arkeen, vakoilun kiehtovaan maailmaan, arkkitehtuuriin, designiin sekä lukemattomiin muihin teemoihin.

Tutustu Museokortti-kohteisiin

Museokortilla pääsee myös tiedekeskus Heurekaan! Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

10 syytä, miksi Museokortti ilahduttaisi isää

1. Ajanviettoa isän kanssa: laatuaikaa yhdessä museoissa käymällä

Museoihin on helppo mennä viettämään aikaa. Mitä jos aloittaisitte uuden kulttuuriharrastuksen isän kanssa ja kävisitte vaikkapa kerran kuussa katsomassa tuoreen näyttelyn?

2. Hyvinvointia isälle kulttuurikokemuksien muodossa

Taiteella ja kulttuurisella toiminnalla on tutkimuksissa havaittu olevan positiivinen yhteys terveyteen, elämänlaatuun ja onnellisuuteen. Kulttuurikokemukset voivat myös lieventää stressiä. Pitkän työviikon jälkeen rentoutuminen taiteen äärellä voi auttaa äitiä palautumisessa.

3. Museoita joka makuun – 300 kohdetta Ahvenanmaalta Inariin

Museokortti-kohteita on lähes 300 ja näyttelyt vaihtuvat jatkuvasti. Kiertämällä museoita voi yllättyä ja löytää uusia suosikkimuseoita. Museokortin kanssa voitte lähteä yhdessä vaikkapa viikonloppuseikkailulle kotimuseoihin!

4. Museokortti on paljon muutakin kuin pääsylippu näyttelyihin

Museokortin omistajille on tarjolla myös paljon tapahtumia, kuten klubeja tai bussimatkoja museoihin. Museot tarjoavat korttilaisille myös vaihtuvia etuja, kuten viinimaisteluopastuksia tai tarjouslippuja Finnkinon oopperanäytöksiin. Vai kiinnostaisik isää tarina teosten takana taiteilijatapaamissa?

5. Lahja, joka ilahduttaa isää pitkään

Museokortti-lahjan saanut isä pääsee vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle. Kortti kokemuksineen muistuttaa lahjan antajasta aina seuraavaan isänpäivään asti, jolloin isän museomatkaa voi jatkaa uusimalla sen. Kuinka monta näyttelyä isä ehtiikään nähdä 365 päivässä?

6. Museokortti-lahjan saa heti käyttöön

Digilahjana annetun Museokortin saa heti käyttöön. Digilahja ehtii perille aina: päivämäärän valitset itse ja voit ajastaa lahjan saapumaan vaikkapa isänpäivän brunssin yhteyteen. Voimassaoloaika alkaa ensimmäisestä museokäynnistä, joten kortti ei kulu ennen käyttöä. Mitä jos aamiaistarjottimella olisi tänä vuonna keltainen kortti?

7. Hyvä lahja riippumatta siitä, onko isällä jo Museokortti

Voimassaoloajan voi yhdistää mahdolliseen olemassa olevaan korttiin, jolloin sen viimeinen voimassaolopäivä siirtyy 12 kuukaudella eteenpäin. Onko isä ollut jo pitkään aktiivinen museokävijä? Hän voisi ilahtua Museokorttinsa voimassaolon jatkamisesta.

8. Isälle aineeton elämyslahja, joka ei kerrytä turhaa tavaraa

Museokortilla nähtävää riittää niin historian, taiteen, designin, luonnon, tekniikan tai vaikkapa jääkiekon ystäville. Isälle ei kerry kaappeihin turhaa tavaraa, vaan museoelämyksiä ja ainutlaatuisia muistoja.

9. Museokortin omistajat suosittelevat ja pitävät hyvänä lahjaideana

Museokorttilaiset ovat huipputyytyväisiä. Asiakaskyselyn mukaan 98 prosenttia vastanneista pitää Museokorttia hyvänä lahjaideana.

10. Museossa voi vain poiketa – kaikkea ei tarvitse kokea kerralla

Museokortin myötä kynnys museoon on tutkitusti madaltunut, ja piipahtamiset ovat lisääntyneet. Museokortin kanssa koko näyttelyyn ei tarvitse tutustua kerralla, ja suosikkinäyttelyt voi halutessaan kiertää useampaan kertaa.

Museokortti on aineeton lahja, joka tarjoaa kulttuuria elämään koko vuodeksi.