5.2.2021

Ateneum avataan kahdelle onnekkaalle – arvomme ainutkertaisen mahdollisuuden päästä muilta suljettuun taidemuseoon

Hugo Simberg: Haavoittunut enkeli (1903). Kuva: Kansallisgalleria/Hannu Aaltonen

Nyt sinulla ja ystävälläsi on mahdollisuus kokea museoelämys, jollaista ei ole ennen nähty. Arvomme lähestyvän ystävänpäivän kunniaksi ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä tutustumaan muulta yleisöltä suljettuun, tyhjään Ateneumiin. Kaksi ystävystä pääsee yksityiskierrokselle suljettujen ovien taakse näyttelyoppaan johdolla.

Miltä tuntuisi päästä yleisöltä suljettuun Ateneumiin? Koronarajoitusten sulkema Suomen taiteen koti avataan kahdelle onnekkaalle. Koe unelmiesi museoelämys yhdessä ystäväsi kanssa!

Yksityskierroksella tutustutaan Suomen taiteen tarina -näyttelyyn, joka esittelee maan rakastetuimmat klassikot uudessa valossa. Arvonnan voittaja ja hänen valitsemansa ystävä pääsevät tutustumaan omassa rauhassa esillä oleviin kotimaisiin ja kansainvälisiin mestariteoksiin, kuten Le Corbusierin Kaksi naista (1939), Eero Järnefeltin Kaski (1893), Edvard Munchin Kylpeviä miehiä (1907–08) ja Hugo Simbergin Haavoittunut enkeli (1903).

Museokortin Facebook-arvonta on innostanut tuhansia suomalaisia osallistumaan. Lukuisten toiveiden vuoksi päätimme tarjota mahdollisuuden osallistua arvontaan myös sähköpostitse.

Voittaja saa valita vierailuajankohdakseen ti 16.2. tai ke 17.2. Osallistut arvontaan kommentoimalla Museokortin Facebook-arvontajulkaisuun, kenen kanssa haluaisit kokea tämän erityisen museokierroksen ja kumpana päivänä tai lähettämällä kyseiset tiedot sähköpostitse osoitteeseen viestinta@museot.fi otsikolla ARVONTA.

Ateneum-museovierailun lisäksi osallistuneiden kesken arvotaan 5 kpl etäopastuksia, jonka aiheeksi voittaja saa valita joko Suomen taiteen tarina -näyttelyn tai Magnus Enckell -näyttelyn. Etäopastukselle saa valita mukaan 20 kaveria.

Osallistumisaikaa on ystävänpäivään su 14.2 asti. Voittajiin otetaan yhteyttä ma 15.2.

Arvontaan voi osallistua kommentoimalla alla olevaa Facebook-julkaisua. Jos upotus ei näy, löydät sen täältä.