2.7.2024

Fiskars Art & Design -biennaali järjestetään jälleen tänä kesänä. Tapahtuman päänäyttely Yllätysvieras esittelee kuvitteellisen kesähuvilan, jonka huoneita koristavat kotimaisten design-brändien tuotteet. Kuva: Justus Hirvi / Fiskars Art & Design Biennale

Museovinkit Raaseporiin

Raasepori on yksi Uudenmaan mökkirikkaimmista paikkakunnista. Raaseporin museot tarjoavat runsaasti nähtävää historiasta, muotoilusta ja taiteesta kiinnostuneille.

Tammisaaren keskustasta löydät arkkitehtuuriltaan upean taidemuseo Chappen, modernin taiteen ja nykytaiteen ilmiöitä esittelevän Galleri Elverketin ja Raaseporin museon, jossa pääset tutustumaan paikkakunnan historiaan ja Helene Schjerfbeckin taiteeseen.

Fiskarsin idyllinen ruukkikylä on yksi Suomen suosituimmista matkailukohteista. Fiskarsin museossa tutustut ruukkikylän historiaan 1600-luvulta tähän päivään. Joka toinen vuosi järjestettävä Fiskars Art & Design Biennaali esittelee tänä vuonna muun muassa kuvitteellisen kesähuvilan, paikallisten taiteilijoiden töitä ja runsaasti rinnakkaisohjelmaa.

Näyttely- ja tapahtumavinkit:

Katso Raaseporin museot