Lataa uusi Museokortti-sovellus! Vanha sovellus on poistunut käytöstä. Lue lisää

4.10.2024

Museot järjestävät paljon ohjelmaa lapsille pitkin vuotta. Forum Marinum vie lapset merelliseen seikkailuun. Kuva: Mirkka Pihlajamaa / Museokortti

Turku tarjoaa hauskoja elämyksiä myös lapsille – katso syysloman menovinkit

Turun museoissa riittää loputtomasti tutkittavaa ja opittavaa myös lapsille. Pikkuritarikierroksilla etsitään aarteita innostavien tarinoiden siivittämänä. Linnassa saa pukeutua linnanneidoksi tai sovittaa haarniskaa ja kypärää.

Forum Marinum ja sen edustan museolaivat vievät lapset merelliseen seikkailuun. Museossa voi tutustua laivanrakennuksen ja merenkulun historiaan leikin kautta.

Turun museot tarjoavat lukuisia tapahtumia pienille museovieraille. Koululaisten syysloman aikana tarjolla on monia unohtumattomia elämyksiä, tapahtumia ja työpajoja. Seikkaile Turun linnassa, sukella satujen maailmaan taidemuseolla ja osallistu innostaviin työpajoihin.

Uusi kulttuuriharrastus tuo piristystä pimeneviin iltoihin. Turun 18 Museokortti-kohteessa riittää nähtävää. Näyttelyiden lisäksi tarjolla on paljon erilaisia tapahtumia, kuten luentoja, opastuksia, taiteilijatapaamisia ja työpajoja. Kuva: Mirkka Pihlajamaa / Museokortti

Syntisten pöytä, kauhupakopeli ja ilta ilman älylaitteita–nämä tapahtumat sopivat aikuisempaankin makuun

Museoiden tapahtumista löytyy koettavaa myös aikuisempaan makuun. Apteekkimuseo ja Qwenselin talon Syntisten pöytä -luennolla tarkastellaan seksuaalisen halun historiaa sekä nykypäivän suhtautumisesta seksuaalisuuteen.

Tarjolla on myös aivonystyröitä kutkuttavaa tekemistä, kun aikuisille tarkoitettu Pako Linnasta® -kauhupakopeli järjestetään kahtena lokakuun päivänä Turun linnassa. Tehtävänä pakopelissa on pelasttaa Turku, Suomi ja koko maailma kuolettavalta epidemialta.

Kuralan Kylämäen illanvietossa tarinoidaan ja tunnelmoidaan kaamoksen kauhua ja kauneutta – ilman älylaitteita. Uskallatko erota tuokioksi verkkomaailman viettelyksistä ja antautua vanhanaikaiselle läsnäololle? Haasta itsesi ja osallistu Hämärän hyssyä ja hurjia tarinoita – Ilta pimeässä Iso-Kohmon talossa -tapahtumaan.

Katso kaikki tulevat tapahtumat >