KESÄN HUIPPUALE: Museokortti nyt vain 68 € (norm. 79 €)!
OSTA NYT

21.5.2024

Lahjaidea valmistujaisiin – Museokortti vie kesän sankarit vuoden kulttuurimatkalle

Museokortti on oiva lahja lakkiaisiin ja valmistujaisiin. Kuvat: Usva Torkki Ella Karttunen / Museokortti

Museokortti on aineeton lahja, josta nautitaan pitkään. Se on helppo antaa ja sopii ylioppilaille, valmistuville ja jokaiselle kesän juhlijalle. Hanki Museokortti lahjakuoressa tai ajasta digilahja valitsemaasi ajankohtaan – kokosimme ohjeet Museokortti-lahjan hankintaan!

Museokortti avaa ovet 360 upeaan kohteeseen ympäri maan ja on voimassa 12 kuukautta ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Kortti ei kulu ennen käyttöä: lahjansaaja saa itse valita, milloin ottaa lahjansa käyttöön. Lahjakortin voi myös yhdistää jo olemassa olevaan Museokorttiin. Museokortin hinta on 79 €.

Digilahjan toimituspäivän ja -kellonajan valitset itse. Voit kirjoittaa viestiin omat terveisesi ja ajastaa lahjan saapumaan vaikka juhlapäivän aamuun. Lahjansaaja saa asiakasnumeron ja käyttöohjeet sähköpostilla ja tekstiviestinä. Digilahja ehtii aina perille ja kortin voi aktivoida koska vain!

Lahjakuoren voit tilata postitse verkkokaupasta, kunhan olet lahjan kanssa riittävän aikaisin liikkeellä: toimitusaika riippuu postista ja on normaalisti 12 viikkoa. Käsin hypisteltävä lahjakirjekuori pitää sisällään väliaikaisen Museokortin ja käyttöohjeet – museoon pääsee kortilla vaikka heti.

Osta Museokortti lahjaksi!

Lahjakuoren voi ostaa myös museokohteesta

Museokohteesta hankittu Museokortti-lahja on kauniiseen lahjakuoreen pakattu väliaikainen Museokortti. Väliaikaisen kortin voi antaa kenelle vain ja kortilla pääsee museoon vaikka heti. Kun lahjansaaja rekisteröityy Museokortin käyttäjäksi verkossa, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.
Vuoden voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta.

Löydä lähin Museokortti-kohteesi

Milloin Museokortin voimassaolo alkaa?

• Uudet kortit: Uusien korttien 12 kuukauden voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta. Voit ostaa täysin uuden kortin, vaikka sinulla tai lahjan saajalla olisi jo Museokortti.
  • Museokortti-lahja: Lahjakortit eivät kulu ennen käyttöä. Museokortti-lahjojen voimassaolo alkaa muiden uusien korttien tapaan vasta ensikäynnistä. Lahjansaaja voi siis ottaa kortin käyttöön, kun itse haluaa, tai yhdistää sen jo olemassa olevaan korttiin.
  • Jatkokausi voimassa olevaan korttiin: Jos Museokortti on vielä voimassa, lahjakortti siirtää kortin viimeistä voimassaolopäivää 12 kuukaudella eteenpäin.
  • Jatkokausi vanhentuneeseen korttiin: Jos kortti on vanhentunut, uusi 12 kuukauden jakso alkaa, kun lahjakortti yhdistetään olemassa olevaan korttiin.

Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Miten ja milloin Museokortti-lahja toimitetaan?

Verkosta ostetut Museokortit toimitetaan lahjansaajalle valintasi mukaan: postitse lahjakirjekuoressa tai digitaalisesti eli tekstiviestinä ja sähköpostitse.

Jos ostat Museokortti-lahjan museokohteista, saat kauniiseen lahjakuoreen pakatun väliaikaisen Museokortin, jonka voit antaa kenelle vain.

Osta Museokortti
kesän sankarille!

Museokortin omistaja voi reissata sadoissa Museokortti-kohteissa ympäri Suomen!

Kun olet ostanut Museokortin itsellesi tai lahjaksi, voitkin tutustua museoihin Museokortin karttapalvelusta. Karttapalvelun reittioppaasta voit myös katsoa, mitä kaikkia museoita kesäreissujen varrelta löytyy.