LAHJA-ALE: Museokortti-lahjat äitienpäivään asti vain 69,90 € (norm. 79 €)
OSTA NYT

24.4.2024

Historiallinen museoalus Pommern on tuttu näky kaikille Ahvenanmaalle risteileville matkailijoille. Kuva: Krista Ylinen.

Ahvenanmaan merenkulkumuseo & museoalus Pommern

Ahvenanmaan merenkulkumuseo ja museoalus Pommern ovat Maarianhaminan suosituimpia nähtävyyksiä. Eläväisen museon näyttelyissä kohtaat merenkulun eri aikakausia, merenkävijöiden henkilökohtaisia kertomuksia, aitoja laivainteriöörejä ja erikoisia matkamuistoja ympäri maailmaa. Lisäksi voit vierailla öljytankkerin komentosillalla ja jopa matkustajalautan karaokebaarissa.

Museoalus Pommern on maailman ainoa nelimastoinen rahtipurjealus, joka on säilynyt alkuperäisessä kunnossa. Pommernin elämyksellinen näyttely herättää aluksen historian henkiin, ja pääset myös itse kokeilemaan miehistön elämää ja laivan työtehtäviä.

Tutustu kohteeseen: