LAHJA-ALE: Museokortti-lahjat äitienpäivään asti vain 69,90 € (norm. 79 €)
OSTA NYT

24.4.2024

Aurajokeen ankkuroitu Suomen Joutsen ja muut Forum Marinumin museoalukset ovat suosittuja kesäkohteita. Entinen risteilyalus S/S Bore toimii myös hostellina. Kuva: Jorma Kontio / Forum Marinum

Forum Marinum

Turun sataman kupeessa sijaitseva Forum Marinum on merten ystävien olohuone. Merellisen tiedon ja toiminnan keskus on levittäytynyt historiallisiin satamarakennuksiin sekä Aurajoen aalloille, joilla kelluu useita harvinaisia museoaluksia. Forum Marinumin tunnetuimpia nähtävyyksiä ovat valtameriä seilannut Suomen Joutsen ja museoalus Sigyn.

Pääset tutustumaan Forum Marinumin museolaivoihin kesäisin. Voit myös kokea vanhan risteilyaluksen tunnelmaa yöpymällä museon edustalle ankkuroidussa Laivahostel S/S Boressa.

Tutustu kohteeseen: