1.2.2023

Savonlinna, Kuopio, Punkaharju ja muut Saimaan ympärillä sijaitsevat kaupungit ovat talvilomien suosikkikohteita. Museokortin matkavinkkien Kulttuurielämyksiä Saimaan rannoilla -kierrokselta löydät järvialueen kiehtovimmat museot. Kuva: Ella Karttunen.

5. Koe ikimuistoisia kulttuurielämyksiä Saimaan rannoilla

Suuntaatko sinäkin talvilomalla Saimaan seudulle? Alue on tarjoaa runsaasti koettavaa talviaktiviteettien ystäville, ja lisäksi alueen kulttuuritarjonta on ilahduttavan runsasta.

Koe kiehtovat kulttuurielämykset Suomen suurimman järven ympäristöstä: Punkaharjun kansallismaisemista jylhään Olavinlinnaan, leppoisaan Kuopioon, Varkauden kiehtovaan teollisuuskaupunkiin ja omaleimaiseen Mikkeliin.

Tältä kierrokselta löydät Saimaan alueen museot sekä vinkkejä kauniista luontokohteista ja tunnelmallisista palveluista.

Katso koko kierros >

Tutustu alueen näyttelyihin:

Museokortti-etusi:

Boutique Hotel Sawohouse, Kuopio | -10 % majoituksesta sekä etuja ravintolasta ja kahviosta. Vietä leppoisa kulttuuriloma Kuopion museoelämysten parissa ja yövy viihtyisässä hotellissa kaupungin laitamilla. Katso varausohjeet >

Sodan ja rauhan keskus Muisti, Mikkeli | Kahvila Rauhan lounas 10 € (norm. 12,30 €). Herkuttele Kahvila Rauhan lounaalla näyttelyvierailun yhteydessä! Lue lisää >

Lisää ideoita talven matkoille löydät osoitteesta museot.fi/matkavinkit. Ota Museokortti (76 €) reissukaveriksi ja koe kotimaan ihastuttavimmat elämykset!

Osta Museokortti