1.12.2023

Digilahja vai kirjelahja? Näin annat Museokortin lahjaksi

Mitä lahjaksi kumppanille, äidille, isälle, siskolle tai ystävälle? Museokortti on joulun paras lahjaidea. Ajasta digilahja kätevästi aattoon tai hanki kirjelahja kuusen alle. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Museokortti on aineeton lahja, josta nautitaan pitkään. Se sopii jokaiselle ja on helppo antaa. Hanki Museokortti lahjakuoressa tai ajasta digilahja valitsemaasi ajankohtaan. Kokosimme ohjeet Museokortti-lahjan hankintaan.

Museokortti on loistava lahjaidea, joka tuo iloa pitkäksi aikaa. Kortti avaa ovet 370 upeaan kohteeseen ympäri maan ja on voimassa 12 kuukautta ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien. Kortti ei kulu ennen käyttöä, koska lahjansaaja valitsee itse, milloin ottaa lahjansa käyttöön.

Osta kirjelahja

Osta digilahja

Voit ostaa Museokortin joululahjaksi joko kirjelahjana tai digilahjana. Digilahjan tilaat kätevästi verkkokaupastamme ja ajastat sen valitsemaasi ajankohtaan. Kirjelahjan voit ostaa verkkokaupan lisäksi myös kaikista Museokortti-kohteista. Verkossa maksuvälineinä käyvät verkkopankit ja maksukortit. Museoissa voit maksaa myös käteisellä.

Huomaathan, että joulun alla posti ruuhkautuu. Kun tilaat Museokortti-kirjelahjan verkkokaupasta viimeistään sunnuntaina 10.12., lahja ehtii jouluksi perille.

Museokortti-kohteet myyvät kirjelahjoja aukioloaikojensa puitteissa aina jouluun asti. Museosta saat kirjekuoreen pakatun väliaikaisen Museokortin heti mukaasi. Digitaalisen lahjan taas voit ostaa nopeasti netistä ja se saapuu lahjansaajalle valittuna ajankohtana tekstiviestillä ja sähköpostilla.

Ajasta digilahja aattoiltaan. Digilahja saapuu lahjansaajalle tekstiviestillä ja sähköpostilla.Kuva: Ella Karttunen / Museokrotti

Digilahja ehtii perille aina – kirjoita jouluterveisesi ja ajasta lahja aattoon!

Jäikö lahjojen hankinta viimetippaan? Osta Museokortti verkkokaupasta digilahjana, kirjoita terveiset lahjansaajalle ja ajasta lahja saapumaan valitsemanasi ajankohtana. Ostaessasi Museokortti-lahjan verkkokaupastamme, voit valita toimitustavaksi digilahjan.

Digitaalisen lahjan toimituspäivän ja -kellonajan valitset itse. Digilahja voidaan toimittaa saajalle heti tai esimerkiksi jouluaattoon ajastettuna. Lahja saapuu lahjansaajalle valitsemanasi ajankohtana sekä tekstiviestinä, että sähköpostina.

Voit liittää digilahjaan oman terveisesi, joka näkyy lahjansaajalle toimitettavassa sähköpostissa. Tekstiviestissä näkyy lahjanantajan nimi.

Lahjansaaja saa asiakasnumeron ja käyttöohjeet sähköpostilla ja tekstiviestinä. Niiden avulla pääsee museoon vaikka heti. Museokortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta. Kun lahjansaaja rekisteröityy Museokortin käyttäjäksi verkkolomakkeella, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.

Osta digilahja

Hanki Museokortti kirjekuoressa kuusen alle. Tilaa kirjelahja ennen 12.12., niin se ehtii aatoksi kuusen alle.

Museokortti lahjakuoressa kuusen alle – näin hankit kirjelahjan

Jos tahdot antaa Museokortin käsinkosketeltavana lahjana, valitse lahjakirje.

Kirjekuori sisältää väliaikaisen Museokortin ja käyttöohjeet. Niiden avulla museoon pääsee vaikka heti, mutta kortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä.

Verkkokaupastamme saat ostettu kirjelahja saapuu valitsemaasi postiosoitteeseen. Jos tilaat Museokortin lahjansaajan postiosoiteeseen, voit liittää tilaukseen oman tervehdyksesi, joka painetaan kirjeeseen nimesi kera.

Osta kirjelahja verkkokaupasta ennen 10.12. Huomaathan, että lahjakirjekuorissa tilatut Museokortit saapuvat postitse 1–2 viikon kuluessa. Kun tilaat Museokortti-kirjelahjan viimeistään keskiviikkona tiistaina 10.12., lahja ehtii jouluksi perille.

Osta kirjelahja

Näin ostat kirjelahjan museosta

12. joulukuuta jälkeen verkkokaupasta ostetut kirjelahjat eivät ehdi enää jouluaatoksi postin mukana. Tämän jälkeen lahjakuoren saat ostettua kaikista Museokortti-kohteista. Saat kirjekuoreen pakatun väliaikaisen Museokortin heti mukaasi, jonka voit antaa kenelle vain.

Museosta lahjan ostettaessa saat kauniissa lahjakuoressa väliaikaisen Museokortin, jonka voit antaa kenelle vain. Kortin avulla pääsee museoon vaikka heti.

Kortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta. Kun lahjansaaja rekisteröityy Museokortin käyttäjäksi verkkolomakkeella, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.

Löydä kartalta lähin museosi>
Lista kaikista Museokortti-kohteista >

Harva lahja sopii jokaiselle, on helppo antaa ja tuottaa taatusti iloa. Se sopii äidille, anopille, vaarille, siskolle tai puolisolle. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Museokortti on aineeton lahja, joka sopii kenelle tahansa – myös jo kortin omistavalle!

Lahja, joka sopii kaikille.
Anna lahjaksi vuoden mittainen kulttuurimatka: elämyksiä taiteen, tekniikan, designin tai vaikkapa jääkiekon parissa. Lahja ei siis kulu ennen käyttöä, koska, lahjan vastaanottaja päättää itse, milloin aloittaa kulttuurimatkansa.

Mitä jos lahjansaajalla on jo Museokortti? Ei huolta, Museokortti sopii myös kortin jo omistavalle henkilölle. Uuden Museokortin voi yhdistää helposti aiemmin hankittuun korttiin. Tämä pidentää aikaisemman kortin voimassaoloa uuden kortin voimassaolon verran.

Museokortti on vastuullinen lahja, joka tuo aineetonta iloa. Ilahduta läheistäsi lahjalla, joka palvelee pitkään eikä tue kertakäyttökulttuuria. Museokortti on kestävä ja aineeton lahja, joka tuo elämyksiä.

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin >