2.5.2024

Utnyttja gåvoerbjudandet och överraska på morsdagen med 360 upplevelser!

Gläd mamma på morsdag med en ett år lång kulturresa! Museikortet är en populär gåva som passar många smaker. Museikortet som gåva för endast 69,90 € (norm. 79 €). Gåvorabatten gäller t.o.m. 12.5 endast på nätet.

Köp gåvor till vårens och sommarens fester nu! Inträdesbiljetten till 360 museer glädjer under årets alla dagar.

ERBJUDANDE: Museikortet som gåva för endast 69,90 € (norm. 79 €).

Erbjudandet gäller endast på nätet och alla Museikort som köpts som gåva. Rabattpriset gäller t.o.m. den 12 maj.

Köp en gåva

En digital gåva hinner alltid fram!

Museikortet levereras som en digital gåva direkt eller schemalagt vid ett passande tillfälle! Gåvan skickas till mottagaren per textmeddelande och e-post. Du kan också bifoga din egen hälsning till den digitala gåvan. Du väljer själv datum och tidpunkt när den digitala gåvan levereras.

Gåvan kan även beställas som brevgåva. Då är leveranstiden 1–2 veckor. Museikortets ett år långa giltighetstid börjar från det första museibesöket.

Har gåvans mottagare redan ett Museikort? Mottagaren kan kombinera gåvan med sitt tidigare köpta kort, vilket förlänger kortets giltighet med det nya kortets giltighetstid.

Läs fler vanliga frågor om gåvor här.

Museikortet är inträdesbiljetten till 360 spännande museimål

Museikortet är en ett år lång inträdesbiljett till 360 mål runtom i Finland. Bland hundratals utställningar finns något för alla.

Utöver de största och mest kända museimålen kan Museikortet användas på hundratals lokala museer från Åland till Enare. Kortet ger dig bland annat tillgång till hemmuseer, slott och friluftsmuseer, konst och samtidskonst, historia, vetenskap och teknik, natur och djur samt arkitektur och design.

Bland museimålen finns dussintals specialmuseer som ger dig möjlighet att fördjupa dig i ett speciellt ämnesområde. Exempel på sådana är Skidmuseet, Guldmuseet, Suomen pelimuseo, Spionerimuseet, Suomen moottoripyörämuseo, Friitala Lädermuseum och Fängelset.

Se Museikort-mål

Museikortet ger rabatt på hotell, restauranger och i museibutiker

Museikortet är mycket mer än en inträdesbiljett till museer. Museikortets innehavare får månadsvisa rabatter på museer samt våra samarbetspartners tjänster, såsom hotellvistelser, konserter och ljudböcker.

Just nu finns det massor av förmåner för museibutiker, hotell, restauranger och konserter. Hitta dina favoriter bland 76 Museikortsförmåner!

Se alla förmåner

Museikortet som reskamrat på inrikesresor

Museikortet är en utmärkt reskamrat i hemlandet! I Museikortets resetips hittar du hela 33 idéer för resor inom landet. Du hittar de mest intressanta museerna, lokala sevärdheter, naturområden och stämningsfulla rastställen.

Museikortet är din inträdesbiljett till museerna, och du får förmåner till exempel på hotell och restauranger. Med Museikortet bor du billigare på dina inrikesresor till våra samarbetspartners destinationer till exempel i Helsingfors, Åbo, Jyväskylä och på Åland.

Se resetipsen

Berätta för dina vänner!