Koronaepidemian vaikutukset Museokortin kyttn Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin
 
Tapahtuma
 

Viivana taiteeseen!

Rovaniemen taidemuseo Korundi, Rovaniemi

  • 23.3.2021–25.4.2021 (11-18)

Tutustu kokoelmiimme Viivana taiteeseen! -pelin avulla Rovaniemen taidemuseossa. Voit pelata mys etn verkossa – testaa, miten taideteoksia voi kokea nkemtt niit paikan pll taidenyttelyss.

 
Rovaniemen taidemuseo, Korundi (valokuva: Adam Piper)

Pelin taideteokset kuuluvat Elmn viiva -nyttelyyn Korundin ylkerran nyttelytiloissa. Nyttely on koottu Jenny ja Antti Wihurin rahaston kokoelmasta.

Avainteokset ovat valinneet rovaniemeliset nuoret, jotka ovat mukana Virtaa taiteesta -hankkeessa.
He ovat valinneet teoksia erilaisten tunnelmien mukaan, esimerkiksi: lapsena, nuorena, ihmisen, taiteilijana, krapulassa, erotiikassa, unessa, avaruudessa, kaupungissa, muutoksessa ja nyky-yhteiskunnassa.

Yhteinen nimittj useille teoksille on viiva, joka etenee kiharana tai suorana piirten maisemaa, tunnetilaa tai kehomme rajoja.

Elmn viiva nyttely on esill 25.4.2021 saakka, jonka jlkeen peli voi edelleen pelata verkossa.

Tarvitset pelaamiseen matkapuhelimesi. Kirjaudu sisn selainpohjaisessa verkko-osoitteessa seppo.io ”Pelaajana”. Kyttjtunnuksesi on A6CC5B. Suosittelemme peli yli 12-vuotiaille.

Peliohjeet lyhyesti:

Peliss on taidemuseon kartta, johon on merkitty 12 sijaintia. Kukin sijainti sislt tehtvn. Klikkaa sijainti-merkin kohdalta "avaa". Vastattuasi tehtvn paina nappia lhet (lennokki-kuvake), jonka jlkeen voit siirty seuraavaan sijaintiin.

Peliss opit, millaisia lhtkohtia teokselle on ollut ja mit teos voisi tarkoittaa. Saat vastauksistasi pisteit ja mahdollisesti mys suoritusmerkkej. Tule testaamaan, mit sin koet ja net taiteen kautta!

Haluatko peliisi pelinohjaajan?

Koululaisryhmille pelinohjausta Rovaniemen taidemuseolla klo 9-16 vlill, varaukset: Susanna Puolakka p. 050 364 2305 tai Anniina Koivurova p. 040 635 1729

Kerro tästä myös ystävillesi!