28.6.2021

Ta med Museikortet som reskamrat och hitta hemlandets fantastiska upplevelser

Bekanta dig med färdiga kulturresor eller planera din egen semesterrutt. Upptäck de mest intressanta museerna, lokala sevärdheterna och natursevärdheterna. Med Museikortet får du inträde till museer och rabatt på hotell och restauranger. Se Museikortets restips på vår finskspråkiga sida: museot.fi/matkavinkit.

Museikortet (72 €) är en årslång kulturresa till över 300 museer från Åland till Enare. Museikortet ger upplevelser inom konst, vetenskap, historia, musik, litteratur, natur, idrott och otaliga många andra ämnen.

Njut av hemlandet med Museikortet

Letar du efter en dagsresa i närområdet, minisemester på veckosluten eller idéer för en kultursemester i hemlandet? Upplev Skärgårdens ringväg, de stämningsfulla sommarstäderna, det havsnära Åland – hitta hemlandets reseskatter på ett ställe!

Museikortets nya Resetips-tjänst samlar museer, naturmål, lokala sevärdheter på en plats. Med Museikortet får du inträde till museer och rabatt på hotell och restauranger. Se restips på Museikortets finskspråkiga sida och planera en oförglömlig museisommar: museot.fi/matkavinkit.

Du kan också planera din egen rutt. Vilka museer kan man hitta på vägen mellan Åbo och Jakobstad? Eller från Helsingfors till Kotka? Eller till och med från Åland till Enare? På kartan ser du ruttförslaget och Museikortets sevärdheter som finns längs med vägen, som det kan vara värt att besöka.

Bekanta dig med över 300 museer med fantastiska utställningar och evenemang med hjälp av Museikortet.

Museikortet är en årslång kulturresa till över 300 museer

Bege dig ut på en kulturresa! Museikortet (72 €) är din inträdesbiljett till över 320 museer från Åland till Enare. Med Museikortet kan du uppleva Finlands största, viktigaste och mest intressanta museer och lokala skatter. Här finns mycket att se för alla som gillar historia, konst, design, natur, teknik eller ishockey.

Berätta för dina vänner!