20.11.2023

Upplevelser för årets alla dagar – Museikortet nu till Black Friday-erbjudande!

Obegränsade upplevelser – med Museikortet besöker du museer så ofta du vill! Köp Museikortet nu till årets förmånligaste pris 64 € (norm. 76 €). Specialerbjudandet gäller på nätet och på Museikortet-museer t.o.m. må 27.11.

En ett år lång inträdesbiljett till 370 museer piggar upp vardagen. Gläd dig själv med Museikortet eller köp julklapparna på förhand.

Köp ett Museikort

Black Friday-priset 64 € gäller nya Museikort, gåvor samt förnyelse av Museikortet. Erbjudandet gäller på nätet370 Museikort-mål t.o.m. må 27.11.

1. Köp ett nytt Museikort

Giltighetstiden på 12 månader för nya Museikort börjar först när du besöker ditt första museum. Du köper ett nytt Museikort till förmånspriset 64 € genom att välja alternativet Köp till mig själv i nätbutiken. Du kan även köpa Museikortet på 370 Museikort-mål.

Köp ett Museikort

2. Förnya ditt Museikort

Förnya ditt nuvarande kort till årets förmånligaste pris 64 € (norm. 69,5 / 76 €).

Om ditt kort redan föråldrats, börjar den nya 12 månader långa perioden från köpdatumet. Om ditt kort ännu är giltigt, förflyttas utgångsdatumet ett år framåt.

Så här förnyar du ditt kort på nätet:

• Gå till Ditt Museikort-kundsidan
  • Ange ditt kundnummer eller din e-postadress
  • Logga in och välj Förtsättä dina Museikort!

Förnya ditt Museikort

Du kan även förnya ditt Museikort på 370 museer runt om i Finland.

3. Köp Museikortet som julklapp

Köp julklapparna i tid denna gång! Ge unika upplevelser för årets alla dagar som gåva. Nu skaffar du Museikortet som gåva till priset 64 € (norm. 76 €).

Välj alternativet Köp som gåva i nätbutiken. Du kan skicka din egen hälsning med gåvan, till exempel en önskan om en god jul. Du väljer själv leveranstid och -dag för en digital gåva som anländer per e-post och textmeddelande.

Alternativt kan du ge en brevgåva, som anländer per post i ett vackert kuvert. Du kan även köpa Museikortet som gåva på ett museum. Då får du kortet med dig hem i ett fint kuvert.

När du ger Museikortet som gåva börjar giltighetstiden först från det första museibesöket.

Museikortet kan även ges som gåva till den som redan äger ett kort. Mottagaren kan kombinera den nya användningstiden till sitt tidigare Museikort och förnya dess giltighet med ett år. Korten kan kombineras på sidan Ditt Museikort eller på ett museimål.

Ge som gåva

Glöm inte att använda kulturförmånerna!

Med kulturförmåner som din arbetsgivare erbjuder köper du smidigt ett Museikort till dig själv eller förnyar ditt kort. Vår nätbutik accepterar Smartum-saldo, Edenred-kortet och ePassi som betalsätt.

Många museer godkänner även ett brett urval av olika betalningssätt samt kulturförmåner. Kontrollera före museibesöket målets öppethållningstider samt betalningssätt på museets egen webbplats.

Berätta för dina vänner!