5.12.2022

Ge glädje i gåva – en extra månad (12+1 månader) på köpet till alla Museikort!

Museikortet är en bra julklapp för vem som helst – alla hittar sin favorit bland det fantastiska utställningsutbudet på 350 muséer.

En immateriell gåva, upplevelser för ett år! Museikortet (74 €) är en årslång kulturresa som passar alla. Ge bort upplevelser av konst, teknik, design eller ishockey.

Julerbjudande: en extra månad (12+1 månader) på köpet till alla Museikort! Köp Museikortet som gåva eller till dig själv. Du kan köpa Museikortet (74 €) som gåva i nätbutiken eller på över 300 muséer från Åland till Enare. Erbjudandet gäller fram till 31.12.2022.

Museikortet är en bra julklapp för vem som helst – alla hittar sin favorit bland det fantastiska utställningsutbudet på över 350 muséer. Det finns intressanta muséer med allt från konst till vetenskap och idrott till musik.

Museikortet är en ett år lång inträdesbiljett till de mest inspirerande upplevelserna bland mångsidiga evenemang runt om i Finland, utan att förglömma Museikort-förmånerna som varierar varje månad.

Det nya Museikortets giltighetstid startar först vid det första museibesöket. Mottagaren bestämmer själv när hen påbörjar sin årslånga kulturresa.

Museikortet är alltid en bra gåva: Det passar en person som redan äger ett kort

Personen kan ansluta gåvan till ett tidigare införskaffat kort. Det här förlänger det tidigare kortets giltighetstid i enlighet med giltighetstiden för det nya kortet.

Köp ett Museikort

Museikortet är en bra julklapp för vem som helst: Det passar en person som redan äger ett kort. Personen kan ansluta gåvan till ett tidigare införskaffat kort. Bild: Ella Karttunen.

Var och hur köper jag Museikortet som gåva?

Du väljer själv hur Museikortet som köps på nätet skickas till mottagaren: per post i presentkuvert eller helt digitalt, som sms och e-postmeddelande. På museet får du ett tillfälligt Museikort i kuvert som du kan ge bort till valfri person.

Du kan köpa så många presentkort du behöver i nätbutiken eller på alla Museikortmuséer. Godkända betalningsmedel på nätet är nätbanker och betalkort. På museerna kan du även betala kontant. Kortens giltighetstid börjar löpa först vid det första museibesöket.

Gåvoalternativ för Museikortet:

1) Digital gåva som skickas som sms och per e-post

Du kan köpa den digitala gåvan på museot.fi/osta. Du väljer själv leveransdatum och tid för den digitala gåvan. Den kan skickas till mottagaren direkt eller till exempel om en vecka. Om du vill ge bort gåvan på en gång ska du välja den digitala versionen. Du kan även lägga till en hälsning i beställningen som syns i e-postmeddelandet.

Mottagaren får ett kundnummer och användarvillkor per e-post och som sms. Med dessa kan man besöka museer direkt. Ett permanent Museikort skickas per post när mottagaren registrerar sig som användare av Museikortet med ett webbformulär.

2) Kuvert som skickas till mottagaren

Om du vill ge bort ett fysiskt Museikort ska du välja presentkuvertet. Du kan även lägga till en hälsning i beställning som trycks i brevet tillsammans med ditt namn.

Presentkuvertet innehåller ett tillfälligt Museikort och användarvillkoren. Med dessa kan man besöka museer direkt. Ett präglat Museikort i plast skickas per post när mottagaren registrerar sig som användare av Museikortet med ett webbformulär.

Beställ senast 14.12.2022: Observera att Museikort som beställs i presentkuvert skickas per post inom 1–2 veckor. Det exakta distributionsdatumet beror på Posten.

3) Museikort som köps som gåva på museum

Om du köper gåvan på museet får du ett tillfälligt Museikort i ett presentkuvert som du kan ge bort till valfri person. Med kortet kan man besöka museer direkt. Ett präglat Museikort i plast skickas per post när mottagaren registrerar sig som användare av Museikortet med ett webbformulär.

Obs: Mottagaren skulle registrera sig eller kombinera sina kort senast den 31 december 2022, så får hen en extra månad (12+1 månader)! Giltighetstiden för nya Museikort börjar vid det första museibesöket.

Museikortet är en årslång kulturresa som passar alla. Bild: Ella Karttunen.

Museikortet (74 €) är en inträdesbiljett till 350 museer från Åland till Enare

Kortet gäller i ett år räknat från den dag kortet använts första gången. Med Museikortet kan du uppleva Finlands största, viktigaste och mest intressanta museer och lokala skatter. Här finns mycket att se för alla som gillar historia, konst, design, natur, teknik eller ishockey.

Läs mer om Museikortet >

Vanliga frågor >