1.12.2020

Ladda ner Museikortet-appen och ha alltid museerna med dig!

Nu har Museikortet-appen lanserats. Bli inspirerad av museer och hitta nya kulturupplevelser över hela Finland. Museikortet-appen fungerar som en kostnadsfri tilläggstjänst som samlar alla 300 Museikort-ställen och deras fascinerande innehåll.

Du kan ladda ner Museikortet-appen fastän du inte äger Museikortet än. Personer som redan äger Museikortet kan övergå till att använda kortet via appen. Man kan även fortsätta använda det fysiska Museikortet.

I appen kan du bläddra bland utställningar, evenemang och förmåner på museerna. Du kan även lägga till dem på din favoritlista för att få aviseringar från dina favoriter. Planera enkelt kommande museirundturer. Hitta närliggande museer på kartan och vägbeskrivningar dit.

Skriv bedömningar om dina museibesök och läs andra besökares kommentarer om museiutställningar.

Ladda ner Museikortet-appen – prova nu!

Ladda ned appen i Google Play

Ladda ned appen i App Store

Om du vill kan du använda appen som personlig inträdesbiljett genom att ansluta kundnumret till Museikortet och en identifierbar profilbild i appen. Museikortsbesöket betalas då genom att läsa av QR-koden som finns på museets biljettdisk och visa upp bekräftelsemeddelandet på din telefonskärm för expediten. En profilbild krävs för att förhindra digitalt missbruk vid betalning av inträdesavgiften. Bilden används eller publiceras inte i andra sammanhang. Mer information finns i användningsvillkoren och dataskyddsförklaringen för Museikortet.

Du behöver inte längre oroa dig om du glömmer kortet hemma. Museikortet finns alltid med dig!

1. Ladda ner museerna i fickan

Bekanta dig med 300 museer och hitta nya upplevelser. Köp ett nytt kort eller förläng giltighetstiden. Appen fungerar även utan Museikortet.

2. Bli inspirerad och planera din museirundtur

Bläddra bland och hitta museer, utställningar, evenemang och Museikortet-förmåner. Skapa en egen favoritlista och få påminnelser från favoriterna.

3. Sök efter museer på kartan

Sök efter närliggande museer på kartan och vägbeskrivningar dit. Hitta enkelt alla Museikortet-ställen i Finland.

4. Använda Museikortet

Anslut Museikortet till appen och notera ditt besök genom att läsa QR-koden. Följ dina museibesök och skriv bedömningar om dem.

Vanliga frågor >

Berätta för dina vänner!