28.12.2022

Museokortin vuosi 2023: luvassa kotimaisia huippunimiä ja kiehtovia uutuuksia!

Museokortilla koet vuoden puhutuimmat näyttelyt ja kiehtovimmat uutuudet! Lähde vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle 350 museoon ja löydä uusia elämyksiä vaikkapa vuoden jokaiselle päivälle. Kuva: Ella Karttunen.

Museokortin lanseerausvuonna 2015 kortilla pääsi 180 museoon, nyt kohteita on jo lähes 350 ympäri maan. Yhdellä kortilla saat loputtomasti elämyksiä upeissa museoissa, näyttelyissä ja tapahtumissa. Museokortilla saat myös rahanarvoisia etuja museoista sekä kumppaneiltamme.

Museokortin hinta nousee vuodenvaihteessa. Museokortin hinta vuonna 2023 on 76 euroa (12 kk) – noin 6 euroa kuukaudessa. Voimassa olevan kortin jatkokausi maksaa ennen vanhenemispäivää 69,50 euroa.

Museokortin lanseerausvuonna 2015 kortilla pääsi 180 museoon. Seitsemän vuotta myöhemmin kohteita on jo lähes 350 ympäri Suomen. Hinnoittelu perustuu museoiden määrään, sopimuksiin museoiden kanssa ja museoiden kertalippujen hintoihin, jotka nousevat monessa museossa vuodenvaihteessa.

Museokortti-järjestelmän tuottamat tulot palautetaan suomalaisille museoille kävijämäärien perusteella, eikä järjestämällä ole museoalan ulkopuolisia edunsaajia.

Museokortillasi saat elämyksiä vuoden jokaiselle päivälle

Museokortilla poikkeat kiinnostavimmissa museoissa ja kulttuurikohteissa ympäri Suomen. Lähde vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle ja koe upeita elämyksiä. Ateneum, Kiasma, Amos Rex, Heureka, Vapriikki, historialliset linnat ja ainutlaatuiset kotimuseot – suurimpien ja tunnetuimpien museokohteiden lisäksi Museokortti käy sadoissa paikallisissa aarteissa Ahvenanmaalta Inariin.

Uusia Museokortti-kohteita liittyy joukkoon jo alkuvuonna 2023. Seuraa Museokortin uutiskirjettä, verkkosivuja ja sosiaalisen median kanavia ja löydät elämyksiä vuoden jokaiselle päivälle.

Katso Museokortti-kohteet

Ateneum avaa ovensa jälleen huhtikuussa! Suomalaisten suosikkimuseo tarjoaa tänäkin vuonna upeita taide-elämyksiä, kuten toukokuussa avautuvan Albert Edelfeltin näyttelyn. Kuvat: Taidemuseo Ateneum.

Kaikki vuoden puhutuimmat näyttelyt ja kiehtovat uutuudet

Yhdellä kortilla saat loputtomasti elämyksiä upeissa museoissa, näyttelyissä ja tapahtumissa. Museokortillasi varmistat pääsyn vuoden 2023 kulttuuritapauksiin. Koe Albert Edelfeltin rakastetut teokset Ateneumissa, Tom of Finland -näyttely Nykytaiteen museo Kiasmassa, nuorten tekijöiden taidetta esittelevä näyttely Generation 2023 Amos Rexissä ja lukuisat muut elämykset ympäri Suomen.

Ehdit myös vielä kokea loppuvuoden 2022 hittinäyttelyt, kuten Thomas Houseago – We with Brad Pitt & Nick Cave -näyttelyn Sara Hildénin taidemuseossa Tampereella, Erik Bruunin tunnettuja julisteita, etikettejä ja piirroksia Lahden visuaalisten taiteiden museo Malvassa sekä Hans Op de Beeckin Hiljainen Paraati -näyttelyn Amos Rexissä.

Selaa näyttelyjä

Museokortti on myös kulttuurinystävän etukortti! Saat lukuisia etuja museoissa sekä kumppaniemme hotelleissa ja ravintoloissa. Museokortilla yövyt edullisemmin mm. aidossa museolaivassa Turun Laivahostel Boressa. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti.

Etuja ja alennuksia hotelleista, ravintoloista sekä museoista

Museokortti-kohteiden määrä ja Museokortilla saatavat palvelut kehittyvät jatkuvasti. Museokortti on myös kanta-asiakaskortti, jolla saa lukuisia etuja Museokortti-museoista, museokaupoista sekä huolella valituilta yhteistyökumppaneilta, kuten hotelleista ja ravintoloista.

Katso kaikki edut

Ota Museokortti reissukaveriksi ja koe satoja elämyksiä ympäri Suomen

Museokortti on mainio reissukaveri kotimaassa: saat pääsyn 350 museoon sekä etuja matkasi varrella. Museokortin matkavinkeistä löydät valmiita reittiehdotuksia ja uusia ideoita elämyksellisiin kotimaanmatkoihin. Museokortilla majoitut edullisemmin kotimaanmatkoillasi kumppaniemme kohteissa esimerkiksi Helsingissä, Turussa, Ahvenanmaalla ja Jyväskylässä.

Katso matkavinkit

Museokortti on vuoden mittainen kulttuurimatka 350 museoon – Ahvenanmaalta Inariin. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti.