5.12.2022

Anna lahja, josta on iloa koko vuodeksi – joulutarjouksena kuukausi kaupan päälle!

Anna tänä jouluna aineeton lahja. Museokortti on varma valinta ja sopii joka makuun!

TARJOUS ON PÄÄTTYNYT. Anna joululahja, joka ilahduttaa vuoden jokaisena päivänä! Pääsylippu 350 museoon tuo elämyksiä taiteesta tieteeseen ja urheilusta musiikkiin. Nyt joulutarjouksena Museokortteihin kuukausi kaupan päälle: 12 kk + 1 kk.

Joulutarjouksena Museokortteihin kuukausi kaupan päälle: 12 kk + 1 kk. Museokortit 13 kuukauden voimassaololla saatavilla verkkokaupastamme sekä museoista.

Tarjous koskee uusia kortteja, lahjoja sekä voimassaolon jatkamisia. Etu on voimassa 5.12.–31.12.2022.

Osta Museokortti

Milloin Museokortin voimassaolo alkaa?

• Uudet kortit: Uusien korttien 13 kuukauden voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta. Voit ostaa täysin uuden kortin, vaikka sinulla olisi jo Museokortti.
  • Museokortti-lahja: Lahjakortit eivät kulu ennen käyttöä. Museokortti-lahjojen voimassaolo alkaa muiden uusien korttien tapaan vasta ensikäynnistä. Lahjansaaja voi siis ottaa kortin käyttöön, kun itse haluaa.
  • Jatkokausi voimassa olevaan korttiin: Jos korttisi on vielä voimassa, jatkokauden ostaminen siirtää korttisi viimeistä voimassaolopäivää 13 kuukaudella eteenpäin.
  • Jatkokausi vanhentuneeseen korttiin: Jos korttisi on vanhentunut, uusi 13 kk:n jakso alkaa ostopäivästä.

Miten ja milloin Museokortti-lahja toimitetaan?

Verkosta ostetut Museokortit toimitetaan lahjansaajalle valintasi mukaan: postitse lahjakirjekuoressa tai digitaalisesti eli tekstiviestinä ja sähköpostitse. Digilahja ehtii perille aina – ajasta lahja saapumaan vaikkapa jouluaattoon.

Kun ostat Museokortti-lahjan museokohteista, saat kauniiseen lahjakuoreen pakatun väliaikaisen Museokortin, jonka voit antaa kenelle vain.

Museokortin voi ajastaa digilahjana jouluaattoon! Kuva: Marjo Vänttinen / Museokortti

Mistä voin ostaa Museokortin joulutarjouksesta?

Voit ostaa verkkokaupasta tai Museokortti-kohteista kerralla juuri niin monta lahjakorttia kuin tarvitset. Verkossa maksuvälineinä käyvät verkkopankit, maksukortit ja MobilePay.

Monet museot hyväksyvät myös laajan valikoiman erilaisia maksutapoja. Tarkista ennen museovierailuja kohteen aukioloajat sekä maksutavat museon omilta verkkosivuilta.

Museokortti on aina hyvä lahja: se sopii myös kortin jo omistavalle henkilölle. Hän voi yhdistää lahjan aiemmin hankittuun korttiinsa. Tämä pidentää aikaisemman kortin voimassaoloa uuden kortin voimassaolon verran.

Museokortti joululahjana ilahduttaa varmasti! Lahja antaa elämyksiä 300 museossa vuoden jokaiselle päivälle. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti

Miten Museokortin voi antaa lahjaksi?

1) Digilahja, joka toimitetaan tekstiviestinä ja sähköpostitse

Digitaalisen lahjan toimituspäivän ja -kellonajan valitset itse. Se voidaan toimittaa saajalle heti tai esimerkiksi jouluaattoon ajastettuna. Jos tahdot antaa lahjan heti, valitse digitaalinen versio postitettavan kirjelahjan sijaan. Voit myös liittää digilahjaan oman terveisesi, joka näkyy lahjansaajalle toimitettavassa sähköpostissa.

Lahjansaaja saa asiakasnumeron ja käyttöohjeet sähköpostilla ja tekstiviestinä. Niiden avulla pääsee museoon vaikka heti – Museokortin voimassaolo alkaa kuitenkin vasta ensimmäisestä museovierailusta. Kun lahjansaaja kirjautuu Museokortin käyttäjäksi verkkolomakkeella, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.

2) Lahjansaajalle postitettava kirjekuori (Huom! Verkkokaupasta ennen 14.12. ostetut kirjelahjat ehtivät jouluksi perille)

Jos tahdot antaa Museokortin käsinkosketeltavana lahjana, valitse lahjakirjekuori. Voit myös liittää tilaukseen oman tervehdyksesi, joka painetaan kirjeeseen nimesi kera.

Lahjakirjekuori sisältää väliaikaisen Museokortin ja käyttöohjeet. Niiden avulla museoon pääsee vaikka heti, mutta kortin voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museokäynnistä. Kun lahjansaaja kirjautuu Museokortin käyttäjäksi verkkolomakkeella, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.

Huomaathan, että lahjakirjekuorissa tilatut Museokortit saapuvat postitse 1–2 viikon kuluessa. Tarkka jakelupäivämäärä riippuu Postista.

HUOM! Verkkokaupasta ennen 14.12. tilatut kirjelahjat ehtivät jouluksi perille. Tämän jälkeen kirjelahjoja voi ostaa Museokortti-museoista.

3) Museosta ostettava Museokortti-lahja

Museosta lahjan ostettaessa saat kauniissa lahjakuoressa väliaikaisen Museokortin, jonka voit antaa kenelle vain. Kortin avulla pääsee museoon vaikka heti. Voimassaolo alkaa vasta ensimmäisestä museovierailusta. Kun lahjansaaja kirjautuu Museokortin käyttäjäksi verkkolomakkeella, hänelle toimitetaan henkilökohtainen, muovinen Museokortti.

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin