18.7.2022

Erkun Kulttuurivuosi alkoi – museoon vähintään kerran kuussa vuoden ajan!

Näyttelijä ja juontaja Ernest Lawson julkaisi Erkun kulttuurivuosi -haasteen, jolla hän aikoo viedä perheensä museoon vähintään 12 kertaa vuoden aikana.

Näyttelijä ja juontaja Ernest Lawson haastoi itsensä ja perheensä käymään vuoden ajan vähintään 12 kertaa museossa.

Seuraa Erkun kulttuurivuotta Erkun omassa Instagramissa sekä Museokortin somekanavissa.

Tämä paikka kuului mun lapsuuteen ja nyt se on osa mun lasten lomareissuja

– Meillä on tyttöjen kanssa pari vakkarikohdetta, Luonnontieteellinen museo ja Heureka, mutta tänä vuonna mä aion haastaa itseni ja koko meidän perheen, Ernest kertoo.

Nyt vakiokohteista on tarkoitus laajentaa muihinkin museoihin. Toukokuussa perhe vieraili upouudessa Museo Leikissä Espoon Tapiolassa.

– Museo Leikissä oli paljon tekemistä, näkemistä ja käsin kosketeltavaa. Tullaan varmasti toistekin, Ernest kertoo Instagram-tarinassaan.

Heinäkuussa perhe vieraili Ernestin synnyinseudulla Oulussa. Tiedekeskus Tietomaassa vierailu on kuulunut jo kahden vuoden ajan perheen Oulu-perinteisiin. Tietomaa oli etenkin lasten mieleen ja siellä riitti tekemistä ja kokeilemista koko päiväksi.

– Tämä paikka kuului mun lapsuuteen ja nyt se on osa mun lasten lomareissuja, Ernest kirjoittaa Instagram-tarinassaan.

Tiedekeskus Tietomaa tarjoaa elämyksiä koko perheelle. Saman katon alta löytyy yli 150 toiminnallista kohdetta sekä 3D-jättielokuvateatteri.

Kesän aikana perheen on tarkoitus vierailla vielä ainakin puolison kotikaupungin Savonlinnan museoissa.

Siirry Museokesä 2022 -sivulle ja seuraa vaikuttajien museokesää >