18.3.2021

Museokorttilaisia hemmotellaan virtuaaliopastuksilla – varaa paikkasi Museokortti-klubeille!

Aboa Vetus Ars Novan Museokortti-klubilla tutustutaan Aapo Huhdan tuotantoon. Kuv Huhdan teossarjasta Mother, 2020, Aboa Vetus Ars Novassa.

Moni museo pysyy koronarajoitusten vuoksi suljettuna, mutta museokorttilaisia hemmotellaan nyt verkossa järjestettävillä Museokortti-klubeilla. Museokortti-klubeille voi varata paikan vain voimassaolevalla Museokortilla. Toimi nopeasti – paikkoja on rajoitetusti!

Etäopastus museokorttilaisille on samalla rento tilaisuus keskustella museon arkeologin kanssa!

Etäopastus arkeologiaan Aboa Vetus Ars Novassa

Mitä olet aina halunnut kysyä argeologilta? Museokortti-klubilla tutustutaan arkeologian maailmaan Aboa Vetus Ars Novan kaivausten ja kokoelmien kautta. Museon arkeologi vie osallistujat jännittävälle matkalle Turun historiaan. Opastus pidetään Zoom-alustalla ja mukaan mahtuu 25 osallistujaa.

• 8.4.2021 (klo 14.00-15.00)

Ilmottaudu mukaan laittamalla sähköpostia osoitteeseen info@aboavetusarsnova.fi. Laita viestikenttään: Museokortti-klubi 8.4. ja anna viestissä Museokorttisi numero.

Etäopastus nykytaiteeseen Aboa Vetus Ars Novassa

Vietä ajatuksia virkistävä hetki taiteen äärellä! Museokortti-klubilla tutustutaan Aboa Vetus Ars Novan ajankohtaiseen taidenäyttelyyn Vuoden nuori taiteilija 2020 Aapo Huhta. Vuoden nuori taiteilija -näyttely esittelee Huhdalta kolme teossarjaa. Etäopastus ei kierrä näyttelysaleissa vaan teoksiin tutustutaan oppaan johdolla kuva- ja videoesityksen avulla.

• 15.4.2021 (14.00-15.00)

Ilmottaudu mukaan laittamalla sähköpostia osoitteeseen info@aboavetusarsnova.fi. Laita viestikenttään: Museokortti-klubi 15.4. ja anna viestissä Museokorttisi numero.

Lallukka – Elämää taiteilijakodissa, 2020 13.11.2020-24.10.2021

Etäopastuksia HAMissa Lallukka – Elämää taiteilijakodissa -näyttelyyn

Etäopastuksella tutustutaan oppaan johdolla HAMin Lallukka – Elämää taiteilijakodissa -näyttelyyn, taiteilijakodin asukkaisiin, heidän taiteeseensa ja tarinoita täynnä olevan talon historiaan. Opastus järjestetään Teamsin välityksellä.

Virtuaaliopastus Hotelli- ja ravintolamuseoon

Hyppää kotisohvalta käsin majoittumisen, ruokailun ja matkailun historiaan. Opastuksella tutustutaan Hotelli- ja ravintolamuseon pian sulkeutuvaan Palveluksessanne-näyttelyyn. Opastus pidetään Zoom-alustalla. Museokortilla opastus on maksuton. Kirjoita Museokortin numero lomakkeeseen. Tilausvahvistuksessa saat linkin Zoom-alustalle.